جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

همراه بانک تجارت (دانلود جدیدترین و آخرین نسخه “همراه بانک تجارت” برای اندروید و iOS )

24 خرداد 1401
همراه بانک تجارت  (دانلود جدیدترین و آخرین نسخه “همراه بانک تجارت” برای اندروید و iOS )

دریافت نرم افزار همراه بانک تجارت

 

دانلود نسخه اندروید همراه بانک تجارت:

دانلود نسخه ios  همراه بانک تجارت:

راهنمای ورود به همراه بانک تجارت :

ثبت نام مشتریان تک‏ حسابی :

در صورتیکه از مشتریان تک حسابی بانک تجارت هستید به دو صورت می توانید در همراه بانک تجارت ثبت نام کنید:

 

-        ثبت نام از طریق شعبه :

با مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت فرم مربوط به ثبت نام همراه بانک جدید را تکمیل می نمایید.کاربر شعبه یک برگ چاپ رمز حاوی نام کاربری(کدملی) ، رمز ورود به برنامه و رمز همراه بانک (جهت انجام تراکنش مالی) را به شما تحویل می دهد.

 

-        ثبت نام از طریق برنامه همراه ‏بانک تجارت :

در این روش کاربر حتماً می بایست در موبایل بانک قدیم بانک تجارت ثبت نام کرده باشد. در این صورت کاربر دارای یک شماره حساب و رمز همان حساب می باشند.

بعد از نصب همراه بانک، در صفحه ورود، در کادر مربوط به نام کاربری، کد ملی خود و در کادر مربوط به رمز ورود، رمز حساب خود را وارد کنید.

 

نکته: در صورت ثبت نام از طریق همراه بانک (روش دوم) رمز ورود و رمز همراه بانک  (جهت انجام تراکنش مالی) یکسان در نظر گرفته میشود که همان رمز حساب در همراه بانک  قدیم می باشد.

نکته:نام کاربری برای اتباع خارجی،همان کد ده رقمی می باشد که در زمان ثبت نام همراه بانک  به ایشان تحویل داده شده است.

 

 

با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود( رمز حساب) وارد مرحله بعد میشوید.

در این مرحله کد فعال‏سازی برای کاربر به صورت پیامک ارسال می‏شود.

 

 

کد فعالسازی بصورت خودکار توسط برنامه دریافت می‏شود و پس از گذشت از این مرحله کاربر وارد همراه بانک شده است.

در غیر اینصورت کدفعالسازی را بصورت دستی در مدت زمان تعیین شده وارد کادرمربوطه کنید . با انتخاب دکمه ارسال کاربر وارد همراه بانک می شوید.چنانچه زمان به پایان رسید و شما موفق به وارد کردن کد ارسالی نشدید می بایست فرآیند ثبت نام را مجدداً از ابتدا انجام دهید.

نکته: کد فعالسازی به شماره موبایلی ارسال می‏شود که در روز ثبت نام در شعبه و  در فرم مربوط به ثبت نام توسط کاربر پر شده است.

نکته: بعد از ورود به برنامه شما می‎توانید رمز ورود و رمزهمراه بانک  خود را به صورت جداگانه به رمز دلخواه تغییر دهید.

 

ثبت نام مشتریان چندحسابی :

 

در صورتی‏که از مشتریان بانک تجارت هستید و دارای چند حساب می‏باشید به دو صورت می توانید در همراه بانک تجارت ثبت نام کنید:

 

-        ثبت نام از طریق شعبه :

با مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت فرم مربوط به ثبت نام همراه بانک جدید را پر می کنید.کاربر شعبه یک برگ چاپی حاوی نام کاربری(کدملی) ، رمز ورود و رمز همراه بانک (جهت انجام تراکنش مالی) را به شما تحویل می دهد.

نکته: نوشتن تمام شماره حسابهایی که تمایل دارید در همراه بانک  داشته باشید الزامی می باشد.

نکته: برای تمام شماره حسابها فقط یک رمز ورود و یک رمز همراه بانک  (جهت انجام تراکنش) به کاربر تحویل داده می‏شود.

 

-        ثبت نام از طریق همراه بانک :

عملیات ثبت نام در برنامه همراه بانک جدید به صورت زیر انجام می‏شود :

با اجرای برنامه همراه بانک تجارت ، صفحه زیر جهت ورود کاربر به برنامه ظاهر می‏شود.

 

 

با وارد کردن نام کاربری (کد ملی) و رمز یکی از حسابها ، فرآیند ثبت نام آغاز می شود.

در فرآیند ثبت نام صفحه زیر ظاهر می‏شود.

 

 

شماره همراه و کد ملی خود را وارد کرده و سپس گزینه ارسال را انتخاب کنید. با انتخاب این دکمه ، صفحه زیر جهت تأیید شماره ملی و شماره همراه شما ظاهر می شود.

 

 

درصورتی‏که از صحت اطلاعات نمایش داده شده اطمینان داشته باشید دکمه ارسال را انتخاب کنید.

چنانچه از صحت اطلاعات نمایش داده شده اطمینان نداشته باشید ، با انتخاب دکمه  به صفحه قبلی جهت ویرایش اطلاعات هدایت می شوید.

با انتخاب گزینه ارسال ، ضمن ارسال یک پیامک فعال‏سازی برای شماره موبایل وارد شده ، صفحه زیر ظاهر می گردد.

 

 

کد دریافتی توسط پیامک را در کد فعالسازی وارد نموده سپس گزینه ارسال را انتخاب کنید.

نکته: در صورتی که پس از مدت زمان اعلام شده، هیچ کد فعالسازی را در کادر مربوطه وارد نکنید، گزینه ارسال مجدد جهت درخواست کد فعالسازی جدید ظاهر می شود.

با انتخاب گزینه ارسال ، در صورتی که کد فعالسازی را درست وارد کرده باشد ، لیست تمامی حساب های مرتبط با کد ملی شما که در برنامه موبایل بانک قبلی بانک تجارت فعال می باشند در صفحه زیر نمایش داده می شوند.

 

 

در صفحه بالا لازم است رمز مرتبط با هر حساب را به صورت جداگانه وارد نمایید . با انتخاب گزینه ارسال، سیستم صحت رمز حساب را کنترل می کند.

نکته: رمز مرتبط با هر حساب ، رمزی است که در برنامه همراه بانک  قبلی جهت عملیات مالی استفاده می شد.

نکته: در نسخه قبلی موبایل  بانک تجارت ، برای انجام عملیات مالی ، به هر حساب شما یک رمز به صورت جداگانه تعلق می گرفت. لازم به ذکر است که در نسخه جدید همراه بانک تجارت یک رمز به کلیه حساب های شما تعلق می گیرد که چگونگی ایجاد این رمز در ادامه تشریح خواهد شد.

نکته:حساب هایی که رمز آن ها صحیح وارد شده باشند ، در همراه بانک جدید بانک تجارت فعال خواهند شد. در ضمن پس از هر لاگین به برنامه همراه بانک تجارت ، امکان افزودن حساب نیز وجود دارد.

نکته: با انتخاب دکمه ارسال ، در صورتی که رمز مرتبط با حساب به صورت نادرست وارد شده باشد پیام خطا در صفحه نمایش داده می شود. در صورتی که رمز مرتبط با حساب به صورت درست وارد شده باشد ، علامت تایید کنار شماره حساب مورد نظر نمایش داده خواهد شد.

پس از صحت سنجی رمز یک یا چند حساب خود در صفحه بالا ، دکمه تایید را انتخاب نمایید. با انتخاب دکمه تایید صفحه زیر ظاهر می شود.

 

در این صفحه کد ملی شما به عنوان نام کاربری پیشنهاد می شود. رمز ورود به سیستم و تکرار رمز ورود به سیستم را وارد کرده و دکمه ارسال را انتخاب نمایید تا صفحه زیر ظاهر شود.

 

در صفحه ظاهر شده ، رمز همراه بانک  و تکرار آن را وارد نمایید و سپس دکمه ارسال را انتخاب کنید.

نکته: رمز ورود به سیستم و نیز رمز همراه بانک  بایستی بین 6 تا 12 رقم وارد شود.

نکته: لازم به ذکر است رمز وارد شده در صفحه بالا ، جهت انجام عملیات مالی برای تمامی حسا ب ها در برنامه همراه بانک جدید بانک تجارت استفاده خواهد شد.

با انتخاب دکمه ارسال در صفحه قبل ، پیغامی مبنی بر موفق بودن عملیات ثبت نام ، به صورت صفحه زیر به شما نمایش داده می شود.

 

در صفحه بالا ، با انتخاب دکمه ارسال ، رمز ورود به سیستم و نیز رمز همراه بانک  توسط سیستم ثبت شده و صفحه لاگین جهت ورود به سیستم به شما نمایش داده می شود.

فعالسازی اثر انگشت :
یکی از قابلیت های بارز همراه بانک تجارت، استفاده از قابلیت اثرانگشت جهت ورود به برنامه است. چنانچه تلفن همراه شما دارای سیستم عامل IOS یا اندروید 6 به بالا و حسگر اثر انگشت باشد، در صورت فعال بودن این قابلیت در تلفن همراه، میتوانید جهت ورود به برنامه همراه بانک تجارت از آن بهرهمند گردید.
جهت فعالسازی قابلیت اثر انگشت برای بار نخست در صفحه ورود به برنامه، نام کاربری و رمز ورود را در قسمت های مربوطه وارد نمایید. سپس گزینه اثر انگشت را انتخاب نموده تا پنجره اثر انگشت نمایش داده شود. پس از آن سنسور اثر انگشت را لمس نموده تا وارد برنامه همراه بانک شوید. با این کار قابلیت اثر انگشت در برنامه فعال می گردد و جهت ورود به برنامه از طریق این قابلیت در دفعات بعدی کافی است در صفحه ورود به برنامه، گزینه اثر انگشت را انتخاب کرده و و پس از آن سنسور اثر انگشت را لمس تا وارد برنامه همراه بانک تجارت شوید.
جهت غیر فعالسازی سازی قابلیت اثر انگشت در بخش منوی کاربری وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه فعالسازی اثر انگشت را غیر فعال نمایید.

نکات امنیتی استفاده از همراه بانک تجارت:

فعالسازی :

  • 1. نرم افزار همراه بانک تجارت را تنها از سایت mobilebank.tejaratbank.ir و یا از مارکت های ایران اپس و سیب بانک دریافت کنید. و از سایر شامل ایمیل، دریافت از دوستان، شبکه های اجتماعی، وب سایت های متفرقه و فروشگاه های ارائه دهنده نرم افزار، اقدام به دریافت و نصب ننمایید.
  • 2. در هنگام نصب و فعالسازی از خاموش بودن فیلترشکن های نصب شده در تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.
  • 3. هنگام دریافت پاکت محتوی رمز ورود سامانه همراه بانک از باز و مخدوش نبودن پاکت اطمینان حاصل نموده و در صورت مخدوش بودن مسئول شعبه را مطلع نمایید.
  • 4. توصیه می شود علیرغم الزام در تغییر رمز دریافتی از شعبه در اولین ورود به سامانه همراه بانک-نسخه جدید، نام کاربری خود را نیز به منظور افزایش ضریب امنیتی پس از نصب کامل نرم افزار، در اولین فرصت تغییرداده و در محل امن نگهداری نمایید.
  • 5. رمز ورود سامانه همراه بانک خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و همچنین بنا به ضرورت تغییردهید.

ملاحظات امنیتی استفاده از سامانه همراه بانک

  • 1. از انتخاب رمز ورود قابل حدس مشتمل بر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و... برای ورود به سامانه همراه بانک خود، خودداری کنید.
  • 2. همواره از به روز بودن نسخه نرم افزار سامانه همراه بانک خود اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز مشکل در به روز رسانی سامانه مراتب را به بانک اطلاع دهید.
  • 3. حتی الامکان هنگام اتصال به شبکه های بی سیم رایگان و عمومی و VPN از نرم افزار همراه بانک استفاده نکنید.

ملاحظات امنیتی

1. در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، یکی از اقدامات ذیل را در اسرع وقت انجام دهید:

  • - اطلاع موضوع به مرکز ارتباط با مشتریان (1554) و درخواست غیرفعالسازی سامانه
  • - مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک تجارت و درخواست غیرفعالسازی سامانه
  • - استفاده نمودن از قابلیت"فعال/غیرفعال نمودن خدمات الکترونیک" موجود در سایت بانکداری اینترنتی به منظور غیرفعال نمودن خدمات سامانه همراه بانک

2. در صورت تغییر در شماره تلفن همراه یا واگذاری سیم کارت فعلی، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه خود را در بانک به روزرسانی کنید.

3. پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، نرم افزار سامانه همراه بانک را از روی آن حذف (Uninstall) نمایید.

ملاحظات عمومی

1. از به روزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.

2. تلفن همراه خود را به نرم افزار ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید.

3. به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات امنیتی، از اقدامات ذیل بر روی گوشی تلفن همراه اجتناب نمایید:

  • - دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه مشکوک
  • - باز نمودن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیل
  • - ورود به وبسایتهای متفرقه و بازنمودن لینکهای مربوطه

4. گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی (PIN, Pattern, Password و ... ) قفل گردد.

5. بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامه ای، کدملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و ...) را از طریق تلفن، ایمیل، پیامک، شبکه های اجتماعی،پیشنهاد اتصال به لینک های ارتباطی اینترنتی و... درخواست نمی کند. از ارائه اطلاعات در قالب پیامهای فوق خودداری کنید.

6. هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه عبور سامانه های بانکی، CVV۲ ، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکرده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه های ارتباطی نظیرتلفن برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.

7. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه یا نیاز به سرویس سخت افزاری و نرم افزاری، به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید.

ارتباط با مرکز ارتباط با مشتریان

 مشتری گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مشاهده شواهد مشکوک در حساب خود و یا دریافت ایمیل/پیامک غیرقابل اطمینان که صحت آنها از سوی شما مورد تایید نمی باشند، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن 1554 (تهران) یا 88852200-021(شهرستان) مطلع نمایید.

راهنمای ورود به کارت های شتابی

از قابلیت‏های جدید همراه‏ بانک تجارت ورود شتابی می ‏باشد. چنانچه از مشتریان بانک تجارت نیستید و یا جهت دریافت رمز موبایل بانک حسابهای تجارتی خود به شعبه مراجه ننموده و فاقد رمز همراه بانک می باشید، می‏توانید برنامه همراه بانک تجارت را نصب کرده، از طریق ورود شتابی وارد برنامه شوید و از خدمات موجود بهره مند گردید. بدین منظور در صفحه اصلی برنامه گزینه کارت های شتابی را برگزینید. صفحه ای مطابق شکل زیر ظاهر می شود :

شماره همراه و شماره ملی خود را وارد نموده و دکمه ارسال را انتخاب نمایید. در مرحله بعد در صورت تأیید اطلاعات گزینه ارسال را انتخاب نموده تا پیامک فعالسازی برای شما ارسال شود.

 

سپس در صفحه بعد رمز خود را جهت ورود شتابی تعریف نمایید و در بخش های مربوطه وارد کنید.

 

در صورت فراموشی رمز عبور می توانید گزینه فراموشی رمز عبور را وارد نموده و مجدداً با انتخاب شماره ملی و تلفن همراه و اخذ کد فعالسازی ، رمز جدیدی را برای خود انتخاب فرمایید.

با ورود به برنامه تصویری مطابق شکل زیر نمایان می شود. شما می توانید با انتخاب آیکون + کارت های شتابی خود را تعریف نمایید.

سوالات متداول در استفاده از همراه بانک تجارت:

1: در صورت فراموشی رمز ورود به همراه بانک تجارت چه باید کرد؟

تنها راه بازیابی رمز در همراه بانک تجارت، مراجعه به شعبه می باشد.

2: چرا همراه بانک تجارت بر روی گوشی های روت شده اجرا نمی شود؟

عدم اجرای همراه بانک تجارت بر روی گوشی های روت شده به دلیل الزامات امنیتی می باشد که توسط واحد امنیت بانک تجارت تعیین شده است.

3: از چه طریقی می توان رمز ورود و رمز موبایل بانک را تغییر داد؟

از دو طریق :

‎بعد از ورود به همراه بانک جدید در منوی تنظیمات –تغییر رمز ورود و تغییر رمز موبایل بانک میتوانید رمز ورود و رمز موبایل بانک را به رمز دلخواه تغییر دهید.

راه دوم مراجعه به شعبه می باشد.

4: آیا امکان حذف حساب ها وجود دارد؟

در حال حاضر خیر ولی در نسخه های جدید اضافه می شود.در صورت تمایل برای عدم نمایش حساب مورد نظر در منوی جزییات عدم نمایش را فعال کنید.برای بازگرداندن حساب مورد نظر به منوی تنظیمات بروید،مدیریت حساب و کارت، نمایش حساب و کارت ،نمایش را فعال کنید.

5: آیا امکان اضافه کردن حساب های افراد خانواده وجود دارد ؟

با توجه به فرآیند جدید شناسایی حسابها که بر اساس کد ملی می باشد این امکان وجود ندارد.

6: علت دریافت پیغام "نام کاربری و یا رمز ورود شما به مدت یک ساعت مسدود شده است" چیست؟

کاربر، رمز ورود را را سه مرتبه اشتباه وارد کرده است.

7: امکاناتی که در بخش ورود بصورت آفلاین وجود دارد چیست ؟

امکان مشاهده سوابق تراکنش در این بخش وجود دارد.رمز ورود آفلاین را میتوانید در منوی تنظیمات تعیین کنید.

8: چرا بعضی از شماره حساب ها روی همراه بانک جدید نمایش داده نمی شود؟

کد ملی ثبت شده برای این شماره حسابها اشتباه می باشد.برای شناسایی این شماره حسابها در همراه بانک جدید لازم است به شعبه مراجعه کنید و ضمن اصلاح کدملی ثبت نام مجدد انجام دهید.

9: چه سرویس هایی بر روی بستر پیامکی ارائه میشود ؟

موجودی حساب- موجودی کارت- انتقال وجه حساب به حساب- پرداخت قبض از حساب- پرداخت قبض از کارت

10: آیا امکان افزودن کارت شتابی به همراه بانک تجارت وجود دارد؟

بله ،این امکان برای کاربران همراه بانک تجارت فراهم شده است.

11: امکان انجام چه عملیاتی بوسیله کارت های شتابی وجود دارد؟

انتقال وجه- خرید شارژ- خرید بسته اینترنتی – پرداخت قبوض

12: امکاناتی که در بخش ورود شتابی وجود دارد چیست؟

این امکان برای ورود کاربران میهمان(کاربرانی که در همراه بانک ثبت نام نکرده اند) فراهم شده است و امکان بهره برداری از خدمات کارتهای شتابی در این قسمت وجود دارد.

13: آیا اطلاعاتی که در مدیریت مقصد ثبت شده است با پاک کردن نسخه همراه بانک از بین می رود؟

خیر، با توجه به امکان بهره برداری همراه بانک از فضای ابری این اطلاعات پاک نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط
بر اساس این گزارش، تمامی خدمات فوق درصورت انتخاب روش تحویل در نشانی مشتری، از طریق سامانه پیشخوان الکترونیک به صورت غیرحضوری قابل دریافت است، اما در صورت انتخاب روش تحویل در شعبه در سامانه پیشخوان الکترونیک، مشتری باید به باجه صدور آنی کارت در شعبه انتخاب شده مراجعه کند.
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد. حساب های شخصی (غیر تجاری )، حساب های معمولی هستند که افراد با مراجعه به بانک ها اقدام به افتتاح آن ها می کنند اما حساب های تجاری حساب هایی محسوب می شوند که در طول یک ماه بیش از صد مورد واریزی با مبلغ ۳۵ میلیون تومان داشته باشند. این
در روش انتقال وجه داخلی می‌توانید از حساب خود در یک بانک به حساب فردی دیگر در همان بانک انتقال وجه انجام دهید. در این روش با داشتن شماره حساب مقصد می‌توانید تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه انتقال وجه انجام دهید. سقف خرید کارتی روزانه چقدر است؟ حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان روزانه در کل شبکه بانکی است.
گاهی ممکن است با وارد کردن شماره حساب اشتباهی در گوشی موبایل خود یا در عابربانک یا همراه بانک و اینتربانک و ... پولی را اشتباها به حساب شخص دیگری واریز کنید که هیچ نام و نشانی از او ندارید؛ دراین شرایط چگونه باید پول خود را پس بگیرید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها