پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اینترنت بانک ملت

24 خرداد 1401
اینترنت بانک ملت

لینک ورود به اینترنت بانک ملت روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

جهت استفاده از اینترنت بانک ملت لازم است  پس از افتتاح حساب در بانک ملت ابتدا از یکی از شعب بانک ملت با ارايه کارت ملی خود رمز ورود به حساب کاری خود را دریافت کنید.

در جدید ترین بخشنامه بانک ملت جهت ورود به حساب کاربری علاوه بر رمز دریافتی از شعبه حتما باید یک بار رمز خود را نیز فعال کرده باشید.

نکات امنیتی استفاده از اینترنت بانک ملت:

ملاحظات امنیتی فعالسازی خدمات سامانه بانکداری اینترنتی:

۱ـ هنگام دریافت پاکت محتوی شناسه مشتری و رمز ورود سامانه بانکداری اینترنتی، از باز و مخدوش نبودن پاکت اطمینان حاصل نموده و در صورت مخدوش بودن مسئول شعبه را مطلع نمایید.

۲ـ توصیه می‌شود علیرغم الزام در تغییر رمز دریافتی از شعبه در اولین ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، شناسه مشتری خود را نیز به منظور افزایش ضریب امنیتی در اولین ورود به سامانه تغییر داده و در محل امن نگهداری نمایید. 

مدیریت رمز ورود

۱ـ رمز ورود سامانه بانکداری اینترنتی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی منظم (حداقل هر سه ماه یکبار) و همچنین بنا به ضرورت تغییردهید. 

۲ـ هنگام ورودِ شناسه مشتری و رمز ورود سامانه بانکداری اینترنتی، از عدم رویت آن توسط دیگران اطمینان حاصل نمایید.

۳ـ از یادداشت و ذخیره نمودن شناسه مشتری و رمز ورود سامانه بانکداری اینترنتی در جایی که امکان سوءاستفاده‌های آتی از حساب بانکی شما را برای یابنده آن فراهم می‌نماید، خودداری نمایید. 

۴ـ جهت ورود شناسه مشتری و رمز ورود سامانه بانکداری اینترنتی، ترجیحاً از صفحه کلید مجازی تعبیه شده در سایت مربوطه استفاده نمایید.

۵ـ از انتخاب رمز ورود قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و...، برای ورود به سامانه بانکداری اینترنتی خود، اجتناب نمایید. 

۶ـ توصیه می‌شود در تعریف رمز ورود سامانه بانکداری اینترنتی خود، از ترکیب حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای ویژه نظیر @،%، $ و غیره استفاده نمایید.

۷ـ استفاده از یکبار رمز، امکان سوء استفاده از حساب‌های بانکی شما را کاهش می‌دهد و توصیه می‌گردد، با استفاده دستگاه یکبار رمز (OTP)، یکبار رمز همراه (Mobile OTP) یا یکبار رمز پیامکی (SMS OTP)، جهت ورود به سامانه بانکداری اینترنتی از رمز عبور یکبار مصرف استفاده نمایید. 

8 ـ از انتخاب رمزهای مشابه با رمز کارت‌ها و سایر سامانه‌های بانکی برای سامانه بانکداری اینترنتی خودداری نمایید.

پیشگیری از سوء‌استفاده‌های اینترنتی

سوءاستفاده‌های اینترنتی به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه بانکی به روش‌های گوناگونی توسط کلاهبرداران انجام می‌گردد. در یکی از این روش‌ها کلاهبرداران از طرق مختلف نظیر ایجاد وبسایت‌های جعلی مشابه با وبسایت‌های اصلی و معتبر(فیشینگ)، ارسال ایمیل و پیامک به منظور سرقت اطلاعات محرمانه و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام می‌نمایند. به منظور جلوگیری از قرارگرفتن در معرض جعل و سوءاستفاده اینترنتی توصیه می‌گردد نکات ذیل را رعایت نمایید:

۱ـ به منظور استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی صرفاً از طریق مراجعه مستقیم به وبسایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir اقدام نموده و توصیه می‌شود برای امنیت بیشتر، وبسایت بانک ملت را با تایپ نمودن نشانی اینترنتی (URL) آن در نوار آدرس  (Address bar) مرورگر وب مشاهده نمایید. 

۲ـ از ورود به وبسایت‌های متفرقه و بازنمودن لینک‌های مربوطه اجتناب نمایید.

۳ـ از باز کردن ایمیل‌های ناشناس و پاسخ به نامه‌هایی که در آن درخواست اطلاعات شخصی، مشخصات و جزئیات حساب بانکی، کارت بانکی و‌... را می‌نماید، اجتناب کنید.

ملاحظات رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند 

۱ـ همواره از عدم نصب ابزارهای سرقت کلمه key logger)) سخت افزاری و نرم افزاری بر روی رایانه خود اطمینان حاصل نمایید و به منظور افزایش سطح امنیت همواره از صفحه کلیدهای مجازی تعبیه شده در سامانه‌های بانک استفاده نمایید.

۲ـ از دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایل‌های ناشناس و متفرقه روی رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود اجتناب نمایید.

۳ـ از بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای منصوب روی رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.

۴ـ رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود را به ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید. 

۵ـ برای دسترسی به سامانه بانکداری اینترنتی از ابزارهای فیلتر شکن نظیر VPN استفاده ننمایید.

6ـ رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روش‌های امنیتی(PIN, Pattern, Password و...) قفل گردد. 

7ـ پس از اتمام کار در سامانه بانکداری اینترنتی، با استفاده از گزینه خروج، از سامانه مذکور خارج شوید. 

ملاحظات امنیتی غیرفعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی

درصورت بروز سوء استفاده اینترنتی بر روی حسابهای شما و یا ورود غیرمجاز به سامانه بانکداری اینترنتی یکی از اقدامات ذیل را در اسرع وقت انجام دهید:

1. اطلاع موضوع به مرکزارتباط ملت ودرخواست غیرفعالسازی سامانه 

2. مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک ملت و درخواست غیرفعالسازی سامانه 

3. استفاده نمودن از قابلیت"فعال/غیرفعال نمودن خدمات الکترونیک" موجود در سایت بانکداری اینترنتی به منظور غیرفعال نمودن خدمات سامانه نظیر مشاهده گردش حساب، انواع حواله و...

ملاحظات عمومی

1.از صحت اطلاعات تماس خود (شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل) در سامانه بانکداری اینترنتی اطمینان حاصل نموده و در صورت تغییر اطلاعات مزبور نسبت به بروزرسانی آنها از طریق مراجعه به شعبه، اقدام نمایید. 

2.تا حد امکان از محیط‌های عمومی (نظیر کافی نت)، رایانه‌های ناشناس و شبکه‌های بیسیم عمومی برای دسترسی به سامانه بانکداری اینترنتی اجتناب نموده و در صورت استفاده حتما در اولین فرصت ممکن کلمه عبور خود را تغییردهید. 

3.توصیه می‌شود سامانه بانکداری اینترنتی در مکان‌هایی که از طریق دوربین مداربسته مانیتور می‌شوند، مورد استفاده قرار نگیرد یا در صورت بروز شرایط اجتناب ناپذیر، دقت کافی درخصوص عدم رویت رمز و عملیات درخواستی بعمل آید.

4.ارسال پیامک جهت ورود به سامانه بانکداری اینترنتی یا انجام تراکنش‌های مالی، سبب آگاهی شما از سوء استفاده‌های احتمالی و جلوگیری از سوءاستفاده بیشتر است. به محض دریافت چنین پیامک‌هایی در صورتی که عمل مذکور از سوی خودتان صورت نگرفته، نسبت به غیرفعالسازی کارت بانکی و تغییر رمز عبور سامانه‌های بانکی خود اقدام و مراتب را در اسرع وقت به بانک اطلاع دهید. 

5.هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را بر روی کاغذ، تلفن همراه و سایر مکان‌ها و تجهیزاتی که امکان دسترسی به آنها وجود دارد، ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه‌های ارتباطی نظیر تلفن، شبکه‌های اجتماعی و... برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.

6.بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و...) را از طریق تلفن، ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی، پیشنهاد اتصال به لینک‌های ارتباطی اینترنتی و... درخواست نمی‌کند. در صورت رخداد این مورد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواست‌هایی مراتب را سریعاً به بانک اطلاع دهید. 

7.اخبار مربوط به بانک را فقط از طریق مبادی رسمی دنبال نموده و قبل از هر اقدامی از صحت ادعای مطروحه توسط فرد یا افراد، در قبال انجام خدمات بانکی مطمئن گردید.

8.سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir مرجع مفیدی برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیتی است.

9.هرگز اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید. 

10.در صورت بروز اشکال در فرآیند استفاده از سامانه تلفن بانکداری اینرتنتی و عملیات درخواستی، از یاری جستن از افراد ناشناس جداً خودداری فرمائید.

ارتباط با مرکز ارتباط ملت

مشتری گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مشاهده شواهد مشکوک در حساب خود و یا دریافت ایمیل/پیامک غیرقابل اطمینان که صحت آنها از سوی شما مورد تایید نمی باشند، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن 1556  (تهران) یا 82488- 021 (شهرستان) مطلع نمایید.

اخبار مرتبط
علاوه بر خدمات بانکی در شعب بانک ملت، سامانه های غیرحضوری مختلف و متنوع این بانک از جمله پیشخوان الکترونیک، بانکداری اینترنتی، همراه بانک، مگابانک و پایانه های خودپرداز و خوددریافت نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمت به مشتریان گرامی است.
پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در سامانه هوشمند از طریق درگاه بانک ملت انجام می شود و همزمان با بروز اختلال در عرضه بنزین از صبح امروز، شایعات درباره اختلال در سامانه های بانک ملت نیز تشدید شده است.
بانک اول - در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی، پایانه های خود پرداز بانک ملت در مناطق مرزی با کشورعراق مستقر شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها