پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

رکوردشکنی تاریخی بیت‌کوین؛ نخستین رمز ارز جهان در آستانه ۲۰ هزار دلار معامله شد

24 خرداد 1401
رکوردشکنی تاریخی بیت‌کوین؛ نخستین رمز ارز جهان در آستانه ۲۰ هزار دلار معامله شد

به گزارش بانک اول قیمت بیت‌کوین، اولین ارز رمزنگاری شده جهان، برای نخستین بار از زمان خلق آن در سال ۲۰۰۹، روز دوشنبه به آستانه ۲۰ هزار دلار رسید؛ رخدادی که گویای افزایش استقبال از این ارز دیجیتالی و ریسک‌پذیری در بازارهای مالی جهان است.

بهای بیت‌کوین پیشتر در جریان مبادلات دسامبر سال ۲۰۱۷ رکورد ۱۹ هزار و ۶۶۶ دلاری را شکسته بود ولی سپس دچار یک روند نزولی شد و نرخ آن در جریان داد و ستدهای ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ به سه هزار و ۱۸۳ دلار رسید که پایین‌ترین نرخ آن در دو سال گذشته به شمار می‌رود.

قیمت بیت‌کوین ساعت ۰۳:۲۰ بعد از ظهر روز دوشنبه برای لحظاتی به اوج تاریخی ۱۹ هزار و ۸۳۲ دلار رسید ولی تنها چهل دقیقه بعد، این نرخ تا ۱۹ هزار و ۲۸۷ دلار افت کرد. بهای نخستین رمز ارز جهان در ادامه مبادلات روز سه‌شنبه در سطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ دلار به آرامش نسبی رسید.

بیت‌کوین در جریان معاملات سه‌شنبه گذشته(۲۴ نوامبر) نیز به نرخ ۱۹ هزار و ۱۲۹ دلاری دست یافته بود ولی این نرخ تنها دو روز بعد به ۱۷ هزار و ۷۶ دلار کاهش یافت.

بیت کوین یکسال پیش در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شد و از این نظر خریداران آن در این مدت شاهد کسب بازده ۱۵۹ درصدی بوده‌اند.

علت افزایش قیمت بیت کوین چیست ؟

کارشناسان معتقدند که تلاش سرمایه‌گذاران برای یافتن دارایی‌های مقاوم در برابر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا موجب افزایش ریسک‌پذیری‌ آنها و رشد خرید بیت‌کوین طی یک سال گذشته شده است. همچنین با آغاز پوشش مبادلات آن توسط پِی‌پَل(Paypal)، غول نقل و انتقالات آنلاین، قیمت بیت‌کوین از ۲۱ اکتبر گذشته تا کنون ۴۰ درصد رشد کرده است.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها