جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

10 سبزی و ادویه که با خوردن آنها دیگر فشارخون بالا به سراغ شما نخواهد آمد

24 خرداد 1401
10 سبزی و ادویه که با خوردن آنها دیگر فشارخون بالا به سراغ شما نخواهد آمد

به گزارش بانک اول فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج میان انسان ها است که حدودا نیمی از بزرگسالان را درگیر خود کرده است. فشارخون بالا را می توان یکی از اصلی ترین دلایل بیماری های قلبی دانست.

خوشبختانه فشارخون بالا قابل پیش گیری بوده و شما می توانید با داشتن یک سبک زندگی سالم آن را برای همیشه از خود دور کنید. این سبک زندگی می تواند شامل دوری از مصرف زیاد نمک و خوردن برخی از غذا های خاص باشد.

یکی از این غذا ها خوردن برخی از سبزیجات و ادویه ها بوده که به کنترل فشار خون شما کمک می کند. شما می توانند با اضافه کردن آنها به رژیم غذایی روزانه خود از مزایایشان بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن این ده غذا به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کرده و او را در جریان تغییر رژیم غذایی خود قرار دهید.

1. ریحان

2. جعفری

3. کرفس و دانه های آن

4. گیاه پنجه گربه

5. باکوپا مونیری

6. سیر

7. آویشن

8. دارچین

9. زنجبیل

10. هل

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها