جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

راهنمای کامل ثبت نام و دریافت وام ازدواج

24 خرداد 1401
راهنمای کامل ثبت نام و دریافت وام ازدواج

به گزارش بانک اول اولین بار در سال 1388 وامی با عنوان وام ازدواج برای کمک به زوج‌های جوان توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شد. این وام به منظور حمایت از جوانان و برای تامین بخشی از نیازهای مالی آن‌ها در آغاز زندگی پرداخت می‌شود. همچنین در قالب تسهیلات بانکی با سود 4 درصد به هر زوج اعطا می‌شود. در ادامه جزئیات مربوط به ثبت نام وام ازدواج شرح داده می‌شود.

در سال‌های ابتدایی این تسهیلات توسط تعداد محدودی از بانک‌ها اعطا می‌شد که با گذشت زمان تعداد بانک‌ها افزایش یافته و اکنون به تعداد 34 رسیده است. در سال‌های گذشته با افزایش میزان تورم مقدار وام نیز افزایش یافته و از 3 میلیون تومان به 10 میلیون، 15 میلیون، 30 میلیون و در نهایت در سال 1399 به 50 میلیون تومان برای هر فرد رسیده است. بازپرداخت وام به صورت 4 ساله بود که با افزایش میزان وام به مبلغ 50 میلیون تومان به 7 ساله تغییر کرده است. میزان وام دریافتی برای افرادی که دارای سهمیه‌های ایثارگری هستند دوبرابر است.

 

ثبت نام وام ازدواج

برای ثبت نام وام باید ابتدا از طریق سایت بانک مرکزی به نشانی cbi.ir اقدام نمایید. هر یک از زوجین باید به صورت جداگانه نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم اقدام کنند. در صفحه مربوط به ثبت نام بر روی لینک ثبت نام جدید کلیک کنید. اطلاعات شخصی خود از جمله شماره شناسنامه، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد نمایید. با توجه به اینکه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط یک بار به هر متقاضی اعطا می‌گردد، فرد باید متعهد شود که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده است. در غیر این صورت بانک مربوطه از پرداخت وام ازدواج به فرد خودداری می‌کند.

ثبت نام وام ازدواج

 

بعد از این مرحله اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ عقد خود را وارد کنید. شهر خود را انتخاب کرده و از بین بانک‌های موجود در لیست بانک مورد نظر را انتخاب کنید. با انتخاب بانک، لیست شعبه‌های مختلف بانک نمایش داده شده و تعداد افراد در صف جهت پرداخت وام نمایش داده می‌شوند. از بین شعبه‌های موجود یکی را به دلخواه انتخاب کنید و اطلاعات وارد شده را ثبت کنید و کد رهگیری دریافت کنید. اگر دارای سهمیه ایثارگری هستید، کد مربوط به وضعیت ایثارگری خود را وارد کنید. در صورت تایید میزان وام دریافتی شما دو برابر می‌شود. 

اطلاعات شما برای شعبه انتخابی ارسال می‌شود و در صورت تایید پیامکی برای شما ارسال شده و زمان مراجعه به شعبه را برای شما تعیین می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی پیامکی دریافت نکردید با مراجعه به همین صفحه و با استفاده از کد رهگیری در قسمت مشاهده وضعیت، از وضعیت درخواست خود مطلع شوید.

زمانی که برای شما پیامک ارسال شد باید به شعبه انتخابی مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز را تهیه و فرم‌های مربوطه را از بانک تحویل گرفته و تکمیل کنید. در صورت نداشتن حساب در شعبه مربوطه اقدام به افتتاح حساب نمایید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام وام ازدواج وام مورد نظر به حساب شما در نزد این شعبه واریز می‌شود

شرایط و دستورالعمل‌های دریافت وام ازدواج

اولین شرط برای دریافت وام ازدواج داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران است. شهروندان ایرانی که در خارج از کشور به سر می‌برند، باید گواهی ازدواجی که در سفارت ایران به آن‌ها داده شده را به همراه داشته باشند. در واقع این گواهی همان سند ازدواج است. اگر از اقلیت‌های دینی ساکن ایران هستید، می‌توانید از اقرار نامه ازدواج یا هر سند رسمی که نشان دهنده ازدواج شماست برای ثبت درخواست استفاده کنید.

به هر یک از زوجین مبلغ 50 میلیون تومان تعلق می‌گیرد. 

دارا بودن کارت ملی برای دریافت وام ضروری است.

به هر متقاضی صرفا یک بار وام تعلق می‌گیرد و اگر فردی علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر از این وام استفاده نکرده باشد می‌تواند وام را دریافت کند.

طبق قانون این وام فقط به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ ازدواج آن‌ها از 01/01/1396 به بعد باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج

⦁ اصل و کپی سند ازدواج

⦁ اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين

⦁ اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين

⦁ اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) زوجين

⦁ اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن

⦁ کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين

⦁ کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام

با همراه داشتن این مدارک، مراجعه به شعبه مربوطه و تکمیل فرم‌های لازم درخواست شما برای دریافت تسهیلات ثبت می‌شود.

مدارک ثبت نام وام ازدواج

در حال حاضر برای هر زوج 50 میلیون تومان پرداخت شده که بازپرداخت آن به صورت 7 ساله است. این وام به یک ضامن معتبر و سفته نیاز دارد. همچنین بانک‌ها می‌توانند یارانه پرداختی را در این زمینه بپذیرند.

بازپرداخت وام به صورت 7 ساله و طی 84 قسط است که اولین قسط یک ماه پس از پرداخت وام آغاز می‌شود. همچنین نرخ کارمزد این وام 4 درصد می‌باشد.

هنگام ثبت نام وام ازدواج برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری اقدام به دریافت بیش از یک ضامن می‌کنند، در این صورت می‌توانید به مراجع مربوطه گزارش دهید.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمیدرضا نوذری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.دقیقأ الان چندماهه ثبت نام کردم ولی هنوز تعیین شعبه نشده،و دقیقا همه همین مشکل رو دارن این چند وقته.خواهشأ یکی پیگیری کنه.ملت به این پول نیاز دارن واسه ازدواج.

اکرم کوچک‌علی پور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من مراجعه کردم به بانک برا گرفتن وام ازدواج میگن حتماباید دوتا ضامن اداری کسرازحقوق بیاری بانک ملت قراربوده وام روبگیریم حالا باید کجا برم وبه کی اطلاع بدم کارم راه بیوفته بایک ضامن

م ممم
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.۴ماه بانک قرض الحسنه مهر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست.حداکثر زمان تعهد بانک برای واریز وام چقدره؟؟؟شعبه هم رفتم میگه دست ما نیست و جواب نمیدن😐

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها