شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات کامل در مورد قیمت بیت کوین

24 خرداد 1401
جزئیات کامل در مورد قیمت بیت کوین

به گزارش بانک اول بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود که با موفقیت تراکنش‌ها را در یک شبکه مبتنی بر بلاکچین غیرمتمرکز و امن ثبت می‌کند. این ارز دیجیتال در اوایل سال 2009 توسط خالقی با نام مستعارSatoshi Nakamoto  راه اندازی شد. این ارز بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری شده است که با سرمایه بازار و مقدار داده ذخیره شده در زنجیره بلوک آن اندازه گیری می‌شود. نرم افزار استخراج این ارز به صورت رایگان و به صورت آنلاین برای هر کسی که می‌خواهد گره بیت کوین را اجرا کند و نسخه شخصی خود از بلاک چین بیت کوین ذخیره کند در دسترس است. با پیدایش این ارز دیجیتال، مهندسان پروتکل‌های اضافی برای بهبود سرعت و حریم خصوصی معاملات بیت کوین، از جمله لایه Omni را طراحی کرده‌اند. تعداد بیت کوین‌ها محدود است و فقط تقریباً 21 میلیون از این ارز ایجاد می‌شود. 

 

قیمت بیت کوین

بیت کوین از فناوری peer-to-peer برای فعالیت بدون هیچ مرجع مرکزی یا بانکی استفاده می‌کند. مدیریت معاملات و صدور آن به صورت جمعی توسط شبکه انجام می‌شود. همچنین به صورت منبع باز است. طراحی آن عمومی است، هیچ کس مالک یا کنترل کننده بیت کوین نیست و همه می‌توانند در فرآیند استخراج آن شرکت کنند. 

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن این ارز دیجیتال تولید می‌شود. به طور کلی، استخراج بیت کوین به حل معماهای دشوار محاسباتی نیاز دارد تا بتواند بلاک جدیدی را که به زنجیره بلوک‌های ایجاد شده اضافه کند. در مشارکت در زنجیره بلوک، استخراج سوابق معاملات را در سراسر شبکه اضافه و تأیید می‌شود. برای اضافه کردن بلوک به بلاکچین، ماینرها پاداشی در قالب چند بیت کوین دریافت می‌کنند. 

در 11 ماه مه سال 2020، نیمه دوم اتفاق افتاد و پاداش هر کشف بلاک را به 6.25 بیت کوین کاهش داد. از سخت افزارهای مختلفی می‌توان برای استخراج بیت کوین استفاده کرد اما برخی از آنها پاداش بیشتری نسبت به بقیه دارند. تراشه‌های رایانه‌ای خاصی به نام Application-Specific Integrated Circuits (ASIC) و واحدهای پردازش پیشرفته‌تری مانند Graphic Processing Units (GPU)  می‌توانند جوایز بیشتری کسب کنند. 

یک بیت کوین به هشت رقم اعشاری (100 میلیونیم از یک بیت کوین) قابل تقسیم است و از این کوچک‌ترین واحد به عنوان Satoshi یاد می‌شود. در صورت لزوم و اگر استخراج کنندگان شرکت کننده این تغییر را بپذیرند، در نهایت می‌توان بیت کوین را به تعداد رقم اعشار بیشتری تقسیم کرد.

قیمت بیت کوین

بیت کوین از زمان ایجاد اولین بنگاه اقتصادی در سال 2009 دارای یک تاریخچه قیمت بسیار بی‌ثبات بوده است. ارز رمزنگاری شده دیجیتال در طول عمر نسبتاً کوتاه خود شاهد اقدامات زیادی بوده است. بیت کوین در ابتدا با هیچ چیز معامله نمی‌شد. اولین افزایش واقعی قیمت در ژوئیه 2010 اتفاق افتاد که ارزیابی یک بیت کوین از حدود 0.0008 دلار به 0.08 دلار برای یک سکه رسید. از آن زمان تاکنون این واحد پول شاهد تجمع‌ها و سقوط‌های مهم بوده است. 

به گفته فوربس، علاقه به بیت کوین در حال افزایش است و قیمت آن را در سال 2020، 150 درصد افزایش می‌یابد. از 23 نوامبر سال 2020، بیش از 18.5 میلیون بیت کوین در گردش بود. سرمایه بیت کوین در حدود 340 میلیارد دلار بود و در محدوده 18000 دلار برای هر سکه معامله شد.

اولین معامله در دنیای واقعی در سال 2010 اتفاق افتاد که استخراج کننده بیت کوین دو پیتزا از یک Papa John's در فلوریدا با 10 هزار بیت کوین خریداری کرد.

آخرین قیمت بیت کوین در تاریخ6 دی ماه  99، حدود 25 هزار دلار است. البته بیت کوین در روزهای گذشته نوسان قیمت بسیار زیادی داشته است. 

 

قیمت بیت کوین بر اساس ریال با توجه به تغییرات نرخ ارز تعیین می‌شود. امروز 6 دی ماه  قیمت هر دلار حدود 25 هزار تومان می‌باشد. از این رو با توجه به این که قیمت هر بیت کوین معادل 25000 دلار است، آخرین قیمت آن حدود 625 میلیون تومان است.

قیمت بیت کوین به پول ایران

 

در سال‌های گذشته افراد بسیاری در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت می‌کنند. قیمت بالای این ارز و افزایش روز افزون آن افراد را به سمت استراخ و خرید و فروش این ارز دیجیتال می‌کشاند. سایر مزایای بیت کوین به صورت زیر است:

⦁ نقدینگی بیشتر نسبت به سایر ارزهای رمزپایه: نقدینگی بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده با اختلاف قابل توجه، به مراتب بیشتر از همتایان خود است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد هنگام تبدیل به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو بیشتر ارزش ذاتی خود را حفظ کنند. در مقابل، اکثر ارزهای رمزپایه دیگر یا نمی‌توانند مستقیماً با ارزهای فیات مبادله شوند یا در طی چنین مبادلاتی ارزش قابل توجهی از دست می‌دهند.

⦁ پذیرش بسیار گسترده به عنوان روش پرداخت: صدها تاجر از بیت کوین برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند.

⦁ معاملات بین المللی با بیت کوین راحت‌تر از ارزهای عادی است: معاملات بیت کوین که از مرزهای بین المللی عبور می‌کنند تفاوتی با معاملات بیت کوین که در کشور باقی می‌مانند ندارند. برای جابجایی هیچ گونه هزینه معاملاتی بین المللی یا خط قرمزی وجود ندارد، این امر معمولاً در مورد پرداخت کارت‌های اعتباری، برداشت‌های نقدی خودپرداز و نقل و انتقالات بین المللی صورت می‌گیرد. 

⦁ هزینه‌های معامله به طور کلی کمتر است: در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت دیجیتال، مانند کارت‌های اعتباری و پی پال، بیت کوین با هزینه تراکنش کمتری همراه است. اگرچه چنین هزینه‌هایی متغیر است، اما به ندرت اتفاق می‌افتد که معامله بیت کوین بیش از 1٪ هزینه تراکنش داشته باشد.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها