پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

موضع رسمی دولت درخصوص دلار ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
موضع رسمی دولت درخصوص دلار ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول ،علی ربیعی ،سخنگوی دولت گفت: تا لایحه در مجلس تصویب نشود؛ این تصمیمات نهایی نیست.

وی ادامه داد :‌کاری که دولت در بودجه کرد براساس یک سری مبانی بوده است. نگاهی به شرایط سخت و غیرعادی داشته و حرکت به شرایط متعادل مدنظر بوده است.

به گفته ربیعی جهت گیری کمیسیون تلفیق در تغییر لایحه بودجه مغایرت هایی با لایحه تقدیمی دارد که آثار نامطلوبی می تواند بر زندگی مردم داشته باشد.

وی با بیان این که افزایش پیش بینی نرخ ارز که فشار بر قیمت هاست گفت :‌افزایش درامد مالیات ارزش افزوده منجر به فشار بر تولید کننده و مصرف کنندگان و تامین کالای اساسی خواهد شد. 

ربیعی اضافه کرد :‌مجلس با کاهش حجم صادرات نفت در بودجه، افزایش پیش بینی نرخ ارز در بازار، حذف حمایت از کالاهای اساسی افزایش درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده آثارغیر قابل پیش بینی  ایجاد نموده است. از نظر دولت باید این درآمد به طور کامل به مصرف کننده برگشت داده شود.

سخنگوی دولت با بیان این که موضوع نرخ ارز در بودجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همین لحاظ ساعات زیادی در دولت در خصوص نرخ تسعیر درآمد ارزی با حساسیت خاصی مورد بحث و بررسی صورت گرفت گفت: ممکن است در ظاهر این اقدام ناترازی بودجه ناشی از صادرات نفت را پاسخ دهد ولی براساس تجارب و نظر کارشناسان بانکی تاثیر ان در نقدینگی نمی توان نادیده گرفت. 

وی اضافه کرد :‌اتفاقا دولت منابع حاصل از فروش نفت ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود با این  تصمیم به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد. رسمیت دادن به این نرخ تسعیر در بودجه با توجه به توفیقات اخیر در صدور نفت و فرآورده های نفتی و خنثی کردن تحریم ها و احتمال کاهش تحریم در سال آتی به صلاح کشور نیست. 

ربیعی خاطر نشان کرد :‌ دولت همچنان معتقد است باید سهم ایران در بازار جهانی نفت پس گرفته شود و باید برنامه ریزی بر این اساس باید  که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را صادر کند بهتر است به جای بالا بردن نرخ تسعیر در بودجه از تلاش دولت برای صدور نفت بیشتر که حق مردم ایران است حمایت شود.

وی افزود :‌ البته این تصمیم با افزایش نرخ ارز مقدار ریالی حاصل از فروش نفت را بیشتر از پیش بینی دولت در بودجه قرار داده است.در برخی موارد دیگر هم به نظر دولت غیر واقعی بودن پیش بینی های دوستان هست. ما در مورد ارزش افزوده در ۹ ماهه ۱۷ درصد کسری داریم. حالا به ۱۱۳  افزایش پیدا کرده است. کارشناسان مالیات این حجم افزایش را عملیاتی نمی دانند. 

سخنگوی شورای شهر تهران گفت :‌ما امیدواریم مباحث کارشناسی بیشتری در مجلس صورت بگیرد و همه جوانب عمیق تر بررسی شود و بهترین تصمیم برای حفظ سهم ایران بازار نفت در جهان و پایین آمدن نرخ ارز و کمک به معیشت مردم اتخاذ شود.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات