شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

طرح جدید مجلس درباره خدمت سربازی

24 خرداد 1401
طرح جدید مجلس درباره خدمت سربازی

به گزارش بانک اول5 سال به صورت داوطلبانه سربازی بروید، معادل ۹۰ درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق بگیریدابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی خدمت سربازی در قوه مقننه، گفت: در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس کارگروهی برای بررسی این طرح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه تاکنون جلساتی را برگزار کرده است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی نمایندگان؛ در دو هفته گذشته جلسات این کارگروه برگزار نشده و پس از بررسی لایحه بودجه در صحن علنی بار دیگر جلسات این کارگروه تشکیل خواهد شد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه هدف نمایندگان مجلس از طراحی این طرح بردن فضای خدمت سربازی به سمت سرباز حرفه‌ای است، عنوان کرد: این طرح دارای یک ماده واحده و ۱۰ تبصره بوده که در حال بررسی شدن است.

نماینده نجف آباد در مجلس با اعلام اینکه در این طرح پیش‌بینی شده است به افرادی که پنج سال به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی بروند، معادل ۹۰ درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق پرداخت شود، عنوان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده منابع مالی حقوق این سرباز حرفه‌ای‌ها از دریافت جریمه از افرادی که به خدمت سربازی نمی‌روند تامین شود.

ابوترابی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی شده افرادی که سرباز حرفه‌ای می‌شوند قبل از آغاز فعالیت خود یک دوره آموزشی را طی کنند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
انصار المهدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به نظر من فرمایششون کاملا صحیح هست .نیرو های مسلح هم باید خودشون رو به روز کنند .سربازی رو قسطی یا به هر روش دیگری بفروشند و در عوض این پول رو صرف دیوار کشی ، گذاشتن دوربین های مخصوص و امنیت مرزهای کشورمان کنند .مرز ها علاوه بر کنترل توسط نیروهای حرفه ای باید توسط ربات های مخصوص دوربین دار نیز کنترل شوند .ببینید در کشور های دیگر دارند چه کار میکنند دقیقا همان کار رو بکنید .بیایید منطقی باشیم با حقوق ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی هیچ کس راضی نیست کار حرفه ای کند و خدمت مقدس سربازی بیگاری قلمداد میشود ‌.و یا به نظر بنده بگویید تمام غیبت ها بخشیده شده و مدت سربازی رو کم کرده در حد پنج یا شش ماه .در عوض بگویید هر سال ۳ تا پنج روز بیایید یک چیزی شبیه مانور شرکت کنید که آموزش های نظامی رو فراموش نکنند .و در این مدت پنج یا شش ماه آنهایی که توانمند بودند رو استخدام کنید .در ضمن امریه رو هم جمع کنید هر ارگانی نیرو لازم داره بره نیرو استخدام کنه اینجوری هم آمار بیکاری کم میشه و هم پارتی بازی ها به صفر میرسه .یک کار تخصصی انجام بدید و قانون رو اصلاح کنید .

مصطفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، سرکه نقد به از حلوای نسیه، با این طرح تقریبا دیگر کسی سربازی نمی رود، مگر کسی که بخواهد وارد نیروی نظامی و انتظامی شود که آن هم رسمی از اول وارد می شود. البته خوب محاسنی هم دارد که جوانان زودتر و آسوده خاطر سراغ کار و زندگی البته اگر اهلش باشند، می روند یا با خیال آسوده تعدادی از آقا زاده ها و پولدارها ابتدا برای یا به اسم تحصیلات و بعد زندگی در خارج سکنی می گزینند. در نهایت اگر واقعا بعد از طی دوره سه ماهه آموزشی، بودجه حاصل از آن خرج گسترش امنیت و تولیدات مناسب برای دفاع از وطن بشود ارزش اش دارد.

هادی صادقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این طرح عالیه. درواقع کسانی که به خدمت نمیرود برای دریافت برخی از خدمات( که در حال بررسی است) باید مالیات بر امنیت پرداخت کنند. اینطوری دیگه سرباز فراری و غایب نخواهیم داشت و یک سد بزرگ از جلوی جوانان برداشته خواهد شد. امیدوارم این طرح هرچه سریعتر بررسی و تصویب شود

زح
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اصلا باید سربازی اجباری برداشته بشود نه اینکه بخواهند مدت انرا هم افزایش بدهند .اینها که میخواهند این بیگاری ادامه یابد به برده داری معتقد هستند این ها را باید به کلاس اموزشی فرستاد تا شاید از خواب غفلت بیدار شوند .