ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

ارز دیجیتال چیست و برترین های آن کدامند؟

24 خرداد 1401
ارز دیجیتال چیست و برترین های آن کدامند؟

به گزارش بانک اول کارت با ارزش ذخیره شده یا stored-value card که به طور خلاصه به آن کارت SVC گفته می شود، یک کارت پرداخت مانند کارت هدیه است که ارزش آن در خودش ذخیره شده نه در یک حساب بانکی.

 

ارز دیجیتال چیست ؟

بازار ارز دیچیتال برای چه نوع سرمایه‌ گذاری مناسب است؟

سرمایه ‌گذاری روی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین به درد سرمایه گذاری بلند مدت نمی خورد، زیرا ریسک آن زیاد است و فاکتورهای موثر بر قیمت آنها چندان روند پیش‌بینی‌ پذیری ندارند.

پس اگر قرار است با ارزهای دیجیتال کاری غیر از جابه‌جایی پول و خرید انجام دهید، قطعا آن کار سرمایه‌گذاری بلند مدت نباید باشد. تنها سرمایه‌گذاری منطقی در بازار ارز دیجیتال، خرید و فروش آنها برای سود بردن از نوسان های بازار است.

از آنجایی‌که بازار‌ خرید و فروش ارزهای دیجیتال در دنیا یک بازار دو‌طرفه است و می‌توان معاملات معکوس نیز در این بازارها انجام داد، در نتیجه اگر شما مهارت‌های تحلیل تکنیکال کافی داشته باشید و بتوانید ترندهای صعودی و نزولی را پیش‌بینی کنید، می‌توانید نه ‌تنها از بازار صعودی بلکه از بازار نزولی هم سود فراوان کسب کنید.

 

ارز دیچیتال برای چه نوع سرمایه‌ گذاری مناسب است؟

برای ورود به این بازارها لازم است در یکی از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال ثبت‌نام کنید. سپس از یکی از سایت‌های ایرانی خریدوفروش ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال خود را تهیه کنید و در حساب پلتفرم معاملاتی بریزید. بعدازآن اگر کمی دانش تحلیل تکنیکال مثل آشنایی با الگوهای نمودارهای شمعی را بلد باشید، می‌توانید با معامله روزانه (Day Trading) در این پلتفرم‌ها سودهای قابل قبولی کسب کنید.

برای معامله روزانه، بیش از هر چیزی تحلیل تکنیکال به درد می‌خورد، با این حال دانستن تحلیل بنیادی و عوامل تاثیرگذار در قیمت ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند این تصویر را به شما بدهد که آیا وارد معامله یک ارز دیجیتال خاصی بشوید یا نه.

برای سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال، این نکات را مدنظر داشته باشید:

وایت‌پیپر ارز دیجیتال را بخوانید

وایت‌پیپر (Whitepaper) یک سند رسمی است که شرکت‌ یا گروه‌ توسعه‌دهنده برای توضیح هدفش از ارائه یک محصول منتشر می‌کنند. وایت‌پیپر یک ارز دیجیتال شامل توضیحاتی درباره این است که مثلا چه مشکلی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود داشته است که این ارز دیجیتال آن را حل می‌کند. روش حل مشکل را هم توضیح می‌دهند.

همچنین در وایت‌پیپر یک ارز دیجیتال می‌توانید نحوه تایید تراکنش‌ها، ساختار بلاک‌چین و بسیاری چیزهای دیگر مورد ارز دیجیتال مذکور را بفهمید. با داشتن این دانش است که متوجه می‌شوید آیا ارز دیجیتال مذکور می‌تواند در بین این همه ارز دیجیتال عرض‌اندام بکند یا نه.

ارزش بازار ارز دیجیتال

ارزش بازار (Market Capitalization) یک ارز دیجیتال برای تصمیم‌گیری به منظور سرمایه‌گذاری در آن اهمیت دارد.

ارزش بازار یک ارز دیجیتال نشان می‌دهد که چقدر پول در بازار خرید و فروش آن ارز در جریان است.

همچنین در کنار ارزش بازار، این نکته را در نظر بگیرید که شما تنها وارد معامله ارز دیجیتالی شوید که حداقل ۸۰ درصد از سکه‌های آن استخراج شده‌اند.

اگر یک ارز دیجیتال هنوز اول راه است و بخش زیادی از سکه‌های آن استخراج نشده‌اند، هر اتفاق کوچکی مثل وارد شدن ارزهای دیجیتال جدید به بازار و حتی استخراج (mining) همین ارز می‌تواند باعث کاهش قیمت آن شود.

نیازی به گفتن هم ندارد که دقیقا مثل بازار سهام، گران یا ارزان بودن یک ارز دیجیتال اهمیتی ندارد. چیزی که برای معامله یک ارز دیجیتال اهمیت دارد، وضعیت بنیادی یا تکنیکال آن است.

حجم معاملات یک ارز دیجیتال

حجم معاملات چه در بازار بورس، فارکس یا ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که حرکات قیمتی چقدر قوی هستند.

وقتی ارز دیجیتال با حجم پایین و قیمت بالا معامله می‌شود، مشخص است که این قیمت آن‌قدرها پایدار نیست؛ یعنی بخش کوچکی از ارزهای دیجیتال بازار با آن قیمت معامله می‌شوند.

در مورد اینکه چه ارز دیجیتالی را برای ورود انتخاب کنیم، حجم معاملات نشان می‌دهند که یک ارز دیجیتال چقدر در بین معامله‌گران پذیرفته شده و محبوب است.

به‌عنوان یک قاعده کلی، تنها وارد معامله ارز‌های دیجیتالی شوید که روزانه حداقل ۱۰ میلیون دلار ارزش معاملاتی دارند.

ارزش معاملات ارزهای دیجیتال محبوب روزانه می‌تواند به چند میلیارد دلار هم برسد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

هم اکنون، ایده‌ها و نظرات گوناگونی درباره اینکه چه ارزهای دیجیتالی در سال 2021 رشد چشمگیری خواهند داشت، وجود دارد. هرکسی با توجه به نگاه خود، ارزهای دیجیتال متفاوتی را معرفی می‌کند.

این نظرها روی چند ارز دیجیتال خاص یکسان هستند:

ارز دیجیتال بیت‌کوین

بیت‌کوین (BTC) در میان ارزهای دیجیتال از همه معروف تر است. ارزش بازار بیت‌کوین اکنون 732 میلیارد دلار است که بیش از ۶۵ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود.

با توجه به اینکه در زمان حاضر یک ترند صعودی در این بازار وجود دارد، این احتمال می‌رود که ارزش بازار بیت‌کوین به ۷۰ درصد کل بازار هم برسد.

 

بیت کوین جزو بهترین ارزهای دیجیتال

سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین کم است. در نتیجه استفاده از آن در مقیاس بزرگ عملا ممکن نیست و به همین دلیل خیلی صرف نمی‌کند که شما بخواهید پول خرید از سوپرمارکت را با بیت‌کوین بپردازید؛ زیرا تایید تراکنش می‌تواند حداقل ده دقیقه زمان ببرد.

به همین دلیل شبکه لایتنینگ (Lightning Network) که در سال ۲۰۱۵ توسعه یافت، در سال ۲۰۱۷ توسط توسعه‌دهندگان به شبکه بیت‌کوین نیز وارد شد تا سرعت تراکنش ها در شبکه بیت‌کوین را بالا ببرد.

این اتفاق باعث می‌شود که سیستم‌های پرداخت در دنیا و فروشگاه‌های اینترنتی راحت‌تر بتوانند خرید با بیت‌کوین را در گزینه‌های خود قرار دهند که باعث رشد بیت‌کوین، افزایش تقاضا برای آن و بزرگ‌تر شدن ارزش بازار بیت‌کوین می‌شود

 ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم (ETH) مهم‌ترین ارز دیجیتال بعد از بیت‌کوین است که ارزش بازار آن  حدود 100 میلیارد دلار آمریکاست. ارزش بازار اتریوم بعد از بیت‌کوین در رتبه دوم قرار داد. اتریوم از همان ابتدا بر پایه استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده است.

 

اتریوم جزو بهترین ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال نئو

نئو (NEO) یکی از پیشروترین ارزهای دیجیتال در دنیاست. نئو اولین ارز دیجیتال چینی است که به‌صورت کدباز عرضه شده است. نئو یک ارز دیجیتال نسل سوم است که سرعت معاملات در آن بسیار بالاست و همین‌الآن‌هم می‌تواند برای پرداخت‌های فروشگاهی استفاده شود.

 

نئو جزو بهترین ارزهای دیجیتال

از آن‌سو پروژه نئو از ابتدا بر پایه ایده ترکیب سرمایه‌های دیجیتال و سرمایه‌های واقعی ساخته شده است. به همین دلایل نئو یکی از ارزهای دیجیتالی است که به‌صورت بالقوه امکان رشد آن زیاد است.

پروتکل بلاک چین EOS  

EOS در اصل یک پروتکل از بلاک‌چین است که البته ارز دیجیتال هم دارد. این پروتکل بلاک‌چین به‌قدری قدرتمند است که اگر هر شرکتی مثل آمازون، اوبر یا توییتر بخواهند سیستم‌های خود را بر مبنای بلاک‌چین پیاده کنند، به‌احتمال‌زیاد به سراغ EOS خواهند آمد.

 

EOS جزو بهترین ارزهای دیجیتال

این پروتکل پیشرفته هیچ‌کدام از مشکلاتی که اتریوم و بیت‌کوین با آن روبه‌رو هستند را ندارد. ازاین‌روی موقعیت مناسبی برای رشد دارد. در ضمن این سیستم یک ارز دیجیتال با همین نام EOS هم دارد.

 ریپل

ریپل (Ripple) البته یک ارز دیجیتال نیست. بلکه یک شبکه برای تبادل تراکنش‌های مالی است. واحد تراکنش‌های مالی در این شبکه XRP است که ارز دیجیتال این شبکه نیز هست.

ریپل یک تفاوت مهم با بقیه ارزهای دیجیتال دارد. آن‌هم این است که بانک‌ها و سیستم‌های مالی از آن دوری نمی‌کنند. بلکه بانک‌ها و سیستم‌های مالی مختلف در دنیا با استفاده از ریپل با یکدیگر مبادلات مالی انجام می‌دهند.

 

رپیل جزو بهترین ارزهای دیجیتال

استفاده از ریپل برای بانک‌ها صرفه زیادی دارد. اولا سرعت تراکنش‌ها بسیار بالاست. امنیت آن چشم‌گیر است و بسیاری از دردسرهای جاری در بانکداری را ندارد.

دلیل قرار دادن ریپل در لیست ارزهای دیجیتال توصیه‌شده این است که در سال جدید بانک‌ها و موسسات مالی بیشتری به شبکه ریپل وصل خواهند شد. در نتیجه قیمت ارز دیجیتال آن نیز رشد خواهد کرد.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Amin333
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این دوتا برنامه هر یه ساعت بیت کوین کش و لایت کوین رایگان میده هر سه شنبه واریز میکنه خودم دوبار برداشت داشتم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات