جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بورس سالم‌ترین بازار برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان است

24 خرداد 1401
 بورس سالم‌ترین بازار برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان است

به گزارش بانک او.ل -  در پیامی ضمن قدردانی از حامیان کشف قیمت مبتنی بر رقابت آزاد در بورس کالا، تأکید کرد: بورس، نهاد اصلی ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد ایران و به تعبیری، دماسنج اقتصاد کشور است که تحولات آن متأثر از متغیرهای متعدد برون و درون بورسی است و کارکرد بهینه آن به اراده ملی و هم‌افزایی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های ذینفع و مرتبط، بستگی دارد و رخدادهای اخیر، امیدها به تقویت چنین فضایی را ارتقا داده است.

وی افزود: بورس ایران، روزهای تلخ و شیرین بسیاری را در حافظه تاریخی ثبت کرده و گردنه‌های بسیاری را با موفقیت پشت سر گذاشته است. به گواه تجربه، کامیابی‌های بورس، هرگاه، هم‌افزایی ملی و همگامی مردم، کارشناسان و مسئولان، ایجاد شده، برگه زرینی به کارنامه بورس افزوده شده است.

قالیباف افزود: طی روزهای اخیر نیز شاهد یکی دیگر از مصادیق این هم‌افزایی ملی بودیم. رییس جمهوری که همواره پشتیبان بازار سرمایه بوده‌، دوباره بر ضرورت پرهیز از مداخلات غیر کارشناسی در بورس تأکید کرده است و معاون اول رئیس‌جمهوری هم به‌عنوان یکی از حامیان بورس، تصمیمات شورای عالی بورس را برای دولت معتبر دانسته است و سایر اعضای کابینه نیز هر یک، به سهم خود کوشیدند در کلام و اجرا، همیار بازار سرمایه باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: نمایندگان مجلس هم به‌نوبه خود، عزم جزمشان برای استمرار قانون‌مداری در بازار سرمایه با هدف صیانت از منافع میلیون‌ها سهامدار را اثبات کردند و هم‌زمان، سهامداران و فعالان بازار نیز همانند گذشته، مطالبه جدی‌شان در زمینه تقویت سازوکارهای رقابت منصفانه، کارآ و شفاف در بورس را پیگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کارشناسان مستقل نیز در تداوم حمایت مکررشان از اصل شفافیت معاملات و ضرورت کشف قیمت با عرضه و تقاضای رقابتی، حضوری فعال و مؤثر داشتند و رسانه‌ها هم با اطلاع‌رسانی‌های دقیق و تولیدمحتواهای حرفه‌ای، رسالت خود برای دفاع از منافع سهامداران و تولیدکنندگان بورسی را به نحو شایسته انجام دادند.

قالیباف اصل گفت: همسو با ارزیابی کارشناسان و ناظران مستقل، تأکید داریم با همه دشواری‌های کنونی، هنوز هم بورس، مناسب‌ترین و سالم‌ترین بازار برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان و بازدهی منطقی به صاحبان این سرمایه‌ها است و یگانه ابزار کارآمد برای تأمین منابع مالی بنگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی محسوب می‌شود و به‌یقین، در ایفای نقش مؤثر خود، به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کشور، سیر صعودی خواهد داشت.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات