پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چرا برخی افراد بسته معیشتی کرونا را دریافت نکردند؟

24 خرداد 1401
چرا برخی افراد بسته معیشتی کرونا را دریافت نکردند؟

به گزارش بانک اول، حسین میرزایی سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا در بخش خبری ۲۱ اظهار کرد: وزارت رفاه تنها متولی شناسایی مشمولان است و براساس تعدادی که سازمان برنامه و بودجه به وزارت رفاه اعلام کرده بود، ۳۴ میلیون نفر شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در قدم اول یارانه معیشتی دریافت می‌کنند افراد را برای پرداخت کمک معیشتی کرونا انتخاب کردیم، گفت: افرادی که فاقد درآمد و شغل ثابت باشند، بیمه پرداز نداشته باشند مشمول دریافت حمایت معیشتی کرونا هستند همچنین شاخص چهارمی نیز وجود دارد و آن وضعیت تراکنش بانکی افراد بود، واریز‌های افراد از سال ۹۵ تا ۹۸ و ۶ ماهه سال ۹۹ تحلیل کردیم.

 

میرزایی با بیان اینکه از ۳۴ میلیون نفر ۹ میلیون تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، بیان کرد: به افراد در موضوعات مختلف کمک‌های حمایتی واریز شده است به همین دلیل اطلاعات افراد را داریم.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در حال حاضر معترض هستند، مطلع نیستند دریافت کردند یا خیر. اطمینان داریم کسانی که دریافت مشمول واقعی بودند.

سخنگوی حمایت معیشتی کرونا بیان کرد: بسیاری از افراد با داشتن شرایط مشمول نشدند چراکه ۳۴ میلیون نفر شناسایی شد اگر سازمان برنامه و بودجه اعلام کند که تعداد بیشتری را می‌توانیم معیشتی کرونا پرداخت کنیم وزارت رفاه آمادگی شناسایی گروه جدید را دارد.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ راه اعتراضی برای اعتراض جاماندگان وجود ندارد.

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها