پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی و استفاده از کد ملی به جای آن+جزییات

24 خرداد 1401
حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی و استفاده از کد ملی به جای آن+جزییات

به گزارش بانک اول سید محمد مرعشی مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت:  با حذف دفترچه‌های درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی هیچ کارت جدیدی صادر نمی‌کند و از کد ملی هر فرد برای احراز هویت استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان و مستمری بگیران فریب سودجویان به بهانه صدور کارت هوشمند را نخورند، افزود: عده‌ای سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از برخی مستمری بگیران از طریق تماس تلفنی، ارسال پیامک یا توزیع بروشور تحت عنوان صدور کارت سلامت جایگزین دفترچه‌ها درصدد کلاهبرداری و فریب مستمری بگیران و بیمه شدگان هستند.

مرعشی از مردم خواست در صورت مواجهه با تماس تلفنی و یا دریافت پیامک در این خصوص، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها