جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

واکنش بازار طلا و بورس به دلار ۱۵ هزار تومانی روحانی/سکه وارد کانال 10 میلیون تومان شد

24 خرداد 1401
 واکنش بازار طلا و بورس به دلار ۱۵ هزار تومانی روحانی/سکه وارد کانال 10 میلیون تومان شد

به گزارش بانک اول، لحظاتی پیش رئیس جمهور درباره دلار ۱۵ هزار تومانی سخن گفت. این اتفاق تقریبا بی‌سابقه است که رئیس جمهور درباره نرخ دلار به قیمت مشخصی اشاره کند

در اولین نرخ‌های بازار طلا پس از اعلام وعده دلار ۱۵ هزار تومانی توسط رئیس جمهور، قیمت‌ها نزولی شده است.

 

قیمت سکه تمام طرح جدید که دیروز ۱۱ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان بود امروز به 10میلیون و 990 هزار تومان رسیده است.

 

قیمت هر گرم طلا نیز که دیروز یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان قیمت داشت تا ساعت حوالی ۱۲ و 58دقیقه امروز به یک میلیون و 85هزار تومان رسیده است.

شاخض کل بازار سهام نیز در جریان معاملات امروز در ادامه روند نزولی بیش از دو درصد افت کرد و به کف قبلی خود رسید.

ادعای رئیس جمهور در حالیست که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند با وضعیت کسری بودجه قیمت دلار به سختی ممکن است نرخ‌های پایینی را تجربه کند.

از نگاه برخی کارشناسان، بازار سهام در حال حاضر با دلار زیر ۲۰ هزار تومان معامله می‌شود و کارشناسان عقیده دارند بازار سهام انتظار کاهش قیمت دلار را پیش‌خور کرده است.

با توجه به ارزمحور بودن بورس اگر دلار تا ۱۵ هزار تومان ریزش کند بورس نیز نیازمند اصلاح خواهد بود و ریزش بیشتر شاخص کل محتمل است.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها