شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سردرگمی در پرداخت یارانه / آیا یارانه معیشتی ۱۵ میلیون نفر پرداخت نشد؟

24 خرداد 1401
سردرگمی در پرداخت یارانه / آیا یارانه معیشتی ۱۵ میلیون نفر پرداخت نشد؟

به گزارش بانک اول، پس از آخرین اعلام سخنگوی دولت درباره رقم مشمولان دریافت یارانه معیشتی هنوز هیچ منبع دولتی رقم اعلامی او را رسما تایید یا تکذیب نکرده است اما این تفاوت در اعداد معلوم نیست ریشه در یک خطا دارد یا برنامه دولت تغییری کرده است.

علی ربیعی اعلام کرده است: ما به ۹ میلیون نفر از شهروندان که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت کردیم که سایت آن موجود است و می‌توان به آن مراجعه کرد. حدود ۴۰ میلیون نفر باقی مانده هم مشمول یارانه صدهزار تومانی شدند و همه به موقع این یارانه را دریافت کردند.

در حالی که طبق اعلام سخنگوی طرح یارانه معیشتی کرونا، در طرح حمایتی کرونا به ۲۵ میلیون نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شده است و به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند ۱۲۰ هزار تومان تعلق گرفته شده است.

به گفته سخنگوی دولت ۴۹ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا را دریافت کرده‌اند اما طبق گفته سخنگوی این طرح ۳۴ میلیون نفر مشمول شده‌اند.

این تناقض در آمارها در حالی رخ داده که با واریز اولین نوبت از یارانه کرونا در روزهای پایانی آذر، تعداد متقاضیان بسیاری نسبت به عدم دریافت این یارانه اعتراض کردند. آنها می‌گویند که شرایط دریافت این یارانه را دارند و تحت فشارهای شدید هزینه‌ای هستند اما این پول را دریافت نکرده‌اند.

در حالی که مردم معتقدند که دولت در شناسایی مشمولان دچار خطا شده، سخنگوی دولت می‌گوید که خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
این هفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استقبال بالای ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در طرح کالابرگ الکترونیک خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در مرحله سوم اجرای این طرح، مشارکت به ۹۵ درصد می‌رسد. وی این را گفت که تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی نیازمند بررسی مجدد است و این موضوع در دولت مطرح و مقرر شد معاون اول ریاست جمهوری آن را پیگیری کند اما تاکنون تصمیم قطعی برای تداوم آن گرفته نشده است.
سیدصولت مرتضوی خاطرنشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۴هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم‌برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و هرمزگان اجرایی شد.
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها