جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان + جزئیات

24 خرداد 1401
زمان پرداخت عیدی بازنشستگان + جزئیات

به گزارش بانک اول نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست خود با مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی و بازنشستگان این شرکت گفت: با همراهی مجلس بخش عمده مشکلات کارگزاران روستایی و بازنشستگان شرکت مخابرات حل می‌شود.

 علی نیک زادثمرین در تشریح نشست سه ساعته با مدیران شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی و بازنشستگان که عصر امروز در مجلس و با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات، معاون وزیر ارتباطات، معاون وزیر کار و نمایندگان قشر بازنشسته شرکت مخابرات و کارگزاران روستایی این شرکت برگزار شد، گفت: مقرر شد مطالبات کارگزاران روستایی از ۱۷ شهریور سال ۹۹ به قبل با گروه شغلی ۲ و ۳ پرداخت شود و از آن به بعد نیز با حکمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب گروه شغلی ۶ تا ۹ پرداخت شود.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: البته تفاوتی میان آنها وجود دارد که برخی از این افراد با شکایت توانستند مزایای گروه شغلی ۶ را دریافت کنند که به موضوع بقیه این افراد در جلسه آتی رسیدگی می شود.

وی افزود: برای حل مشکل بازنشستگان نیز مقرر شد طبق آیین نامه رفاهی مصوب از سال ۹۷ به بعد مطابق دستورالعمل مطالبات خود را دریافت کنند و از سال ۹۲ تا آخر سال ۹۶ نیز که مطالبات آنها مبلغی بالغ بر هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده و الباقی آن که قرار بود طی پنج سال پرداخت شود امروز توافق شد تا سال ۱۴۰۱ پرداخت شود که البته بخشی از آن نیز تا پیش از شب عید به بازنشستگان پرداخت می شود.

 

نیکزاد با بیان اینکه پیگیری موضوع مطالبات بازنشستگان پیش از سال ۹۲ نیز رسیدگی می شود، تصریح کرد: حل مشکل دفترچه بیمه خدمات درمانی بازنشستگان مخابرات که به دلیل آسیب پذیری این قشر، نیاز ضروری بود ظرف مدت یک ماه از طریق پرداخت بدهی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها حل خواهد شد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که مقرر شد وزیر ارتباطات با همکاری شرکت مخابرات به صورت ۲۵ درصد از سوی وزارت و ۷۵ درصد از سوی شرکت تأمین کرده و کار پیش رود که امیدواریم این شبکه که گویا بنا به گزارش وزیر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است به صد در صد برسد.

به گزارش خانه ملت، این جلسه، پنجمین نشست مشترک نایب رئیس مجلس با مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی مخابرات و بازنشستگان این شرکت بوده است.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها