جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

انبوه پیامک های اعتراضی مردم درباره ریزش بورس/ مهلت یک هفته ای وزیر اقتصاد برای شفاف سازی

24 خرداد 1401
انبوه پیامک های اعتراضی مردم درباره ریزش بورس/ مهلت یک هفته ای وزیر اقتصاد برای شفاف سازی

به گزارش بانک اول ،حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در روزهای اخیر بیش از 500 پیامک از مردم به من رسیده که همگی از ریزش روزهای اخیر در ارزش سهام بورس گله‌مند و خواستار رسیدگی به این وضعیت بودند.

وی افزود: وضعیت حاکم بر بورس یا معلول سوءمدیریت است و یا این که خط نفوذی در بورس شکل گرفته و به دنبال ایجاد نارضایتی میان مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز شرایط بورس باعث ناراحتی و نگرانی‌های زیادی بین مردم شده و حتی اختلافات خانوادگی را نیز سبب شده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد باید ظرف یک هفته آینده نسبت به شفاف سازی و تعیین تکلیف بازار بورس اقدام کند.

وی افزود: چنانچه وزیر اقتصاد ظرف یک هفته آینده نسبت به شفاف سازی و تعیین تکلیف بورس اقدام نکند، از ابزارهای نظارتی همچون شکایت در قالب ماده 234 و تحقیق و تفحص موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها