جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش بینی قیمت دلار برای فردا اول بهمن/ ورق بازار ارز برگشت

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت دلار برای فردا اول بهمن/ ورق بازار ارز برگشت

به گزارش بانک اول روندبازارارز در ابتدای معاملات امروز به روال روزهای گذشته همچنان نزولی بود به طوریکه اولین قیمت دلار آزاد با افت 250تومانی نسبت به دیروز 21300 و یورو نیز با 100تومان کاهش 25700 تومان اعلام شد؛ صرافی‌ملی هم در معاملات صبح نرخ دلار را در تابلوی خود تا 21590 و یورو را تا 26100تومان پایین آورد که هر دو ارز در مقایسه با روز گذشته 200تومان ارزان شده بودند.

در صرافی‌ها شیب کاهش نرخ ارز تندتر بود به طوریکه امروز دلار در تابلوی بسیاری از صرافی‌ها در کانال 20هزار تومان برای فروش و 19هزار تومان برای خرید نمایان شد؛ اما سامانه‌نیما امروز هم در کاهش قیمت ارز مقاومت داشت و نرخ آن از سایر بازارها بالاتر بود، این سامانه نرخ فروش دلار را 23817 و یورو را 29560تومان اعلام کرد.

برخلاف اینکه تصور می‌شد روند نزولی ارز کماکان ادامه داشته باشد، بازار در میانه روز تغییر جهت داد و نرخ دلار و یورو اندکی افزایش یافت؛ به این ترتیب در ساعات پایانی معاملات امروز قیمت دلار در بازار آزاد به 21550 و یورو به 26100تومان افزایش یافت، در صرافی‌ملی هم نرخ فروش دلار به 21790 و یورو به 26300تومان رسید.

چرا دلار گران شد؟

در بازار امروز نرخ حواله درهم نیز نزولی بود و با حدود 300تومان کاهش نسبت به دیروز در سطح 6516تومان قرار گرفت و بر این اساس انتظار می‌رفت که این عامل باعث تشدید افت نرخ ارز شود اما همانطور که گفته شد بازار در مسیر انتظارات پیش نرفت.

به گفته فعالان بازار دلیل اصلی افزایش جزیی نرخ دلار و یورو در معاملات بعد از ظهر امروز، مقاومت نوسان‌گیران از ریزش بیشتر قیمت‌ها و عدم تخلیه کامل انتظارات تورمی بوده و همین موضوع باعث شده تا معامله‌گران، نرخ دلار فردایی را در محدوده 22هزار تومان اعلام کنند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که بازار فردا هم با مقاومت نوسان‌گیران برای ادامه کاهش نرخ ارز مواجه شود و حتی انتظار می‌رود دلار مجددا به کانال 22هزار تومان بازگردد اما صرافی‌ها اظهار می‌کنند که این بازگشت قیمت چندان ماندگار نخواهد بود و دلار در روزهای آینده در قیمت 21هزار تومان به تعادل خواهد رسید.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها