چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

رشد خروج پول حقیقی از بازار سهام

24 خرداد 1401
رشد خروج پول حقیقی از بازار سهام

 

به گزارش بانک اول  در پایان هفته اخیر شاخص کل ۴۵ هزار و ۸۸۸ واحد پایین آمد. شاخص کل هم وزن نیز ۲۱ هزار و ۶۹۰ واحد نزول کرد. 

شاخص کل در آخرین روز هفته 33 هزار واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 183 هزار واحد رسید. اما نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 45 هزار و 888 واحد پایین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی 3.73 درصد شود که نسبت به بازدهی منفی 6.17 درصدی هفته پیش اندکی بهبود یافته است. در هفته گذشته روند تغییرات شاخص کل در روزهای شنبه و یکشنبه نزولی بود و در دو روز پایانی هفته شاهد رشد شاخص بودیم.

رشد خروج پول حقیقی

در هفته اخیر خالص ورود پول حقیقی به بورس منفی بود و به عبارت دیگر بورس شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. به استثنای روز چهارشنبه در باقی روزهای هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در مجموع کل هفته، ۴ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۹ درصدی داشته است.

بالاترین رقم خروج در روز ‌شنبه رخ داد که ۳ هزار و ۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. این رقم بالاترین رقم خروج پول حقیقی در ۹۸ روز کاری گذشته از ۳ شهریور به این سو است.

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها