پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سود بانک های ادغامی کاهش یافت!

24 خرداد 1401
سود بانک های ادغامی کاهش یافت!

به گزارش بانک اول، در حالی که پنج بانک و موسسه ادغامی در بانک سپه پیش از این که در بانک ادغام شوند سودهای بیشتری پرداخت می‌کردند حال با اتمام ادغام سودهای خود را کاهش داده‌اند.

برخی از این بانک‌ها و موسسات نرخ سودهای بین ۱۵ تا ۱۸ درصدی را  به سپرده های کوتاه مدت عادی پرداخت می‌کردند که حال دیگر خبری از این سودهای سپرده بالا نیست.

بنابراین دیگر افتتاح حساب سپرده های کوتاه مدت با نرخ بالاتر از مصوبه بانک مرکزی دیگر در این بانک‌ها انجام نمی‌شود.

البته هنوز مشخص نیست که سرنوشت حساب هایی که پیش از این افتتاح شده و سودها نرخ سودهای بین ۱۵ تا ۱۸ درصد داشته‌اند چه خواهد شد.

 پیش بینی می شود به زودی نرخ سود های۱۵ تا ۱۸ درصدی به حساب های کوتاه مدت  از این ۵ بانک و موسسه برچیده و به حداکثر ۱۰ درصد برسد.

اخبار مرتبط
آمارهای مربوط به پرداخت سود سپرده‌های بانکی در اسفند ماه منتشر نشده،در این گزارش آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.
بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از ۱۴ تا ۲۲ درصد بود به ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داد، نرخ بهره بین‌بانکی بار دیگر به سقف کریدور جدید خود نزدیک می‌شود و باید دید که بانک مرکزی اجازه شکسته شدن این سقف را خواهد داد یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها