ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

وام مسکن کم بهره رسید

24 خرداد 1401
وام مسکن کم بهره رسید

به گزارش بانک اول محمود شایان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بانک مسکن و وزارت دفاع برای تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی مختص کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه تامین منابع برای تامین مالی واحدهای مسکونی مختص کارکنان و کارمندان و همچنین بازنشستگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جانب بانک مسکن و با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ‌های 6 و 8 درصدی انجام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این اقدام با همکاری و موافقت بانک مرکزی، پیگیری‌های دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به سرانجام رسیده و از طریق سپرده‌گذاری در حساب صندوق یکم امکان‌پذیر است.

 

وی بابیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه اعتباری بالغ‌بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به 41 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط پیش‌بینی‌شده است، گفت: هدف از این اقدام، سرعت بخشی و تسهیل شرایط ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی برای این گروه از متقاضیان است که توسط وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و واگذاری مسکن به آن‌ها در قالب طرح اقدام ملی برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این تسهیلات ارزان‌ترین تسهیلات در شبکه بانکی در بخش مسکن است گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقساط این تسهیلات نیز 144 ماهه در نظر گرفته ‌شده است.

شایان افزود: سقف این تسهیلات در شهرهای بزرگ 80 میلیون تومان و در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، 60 میلیون تومان است. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت بانک مرکزی امکان اختصاص این تسهیلات به‌صورت زوجین با همسران کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز فراهم‌ شده که با این اقدام گام مثبت و موثری در تامین مسکن این گروه از متقاضیان برداشته خواهد شد.

اخبار مرتبط
در طرح نگین امید بانک سپه می‌توانید با افتتاح سپرده غیرحضوری نسبت به دریافت این تسهیلات که سقف ۳۰۰ میلیون تومان دارد،‌ اقدام کنید. وام نگین امید قرض‌الحسنه است و فقط ۲ درصد کارمزد دارد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای پاسخ به برخی نارضایتی‌های مردم از شبکه بانکی بابت اخذ ضمانت‌ها گفت: شبکۀ بانکی با «کمترین سخت‌گیری» و «بیشترین تسهیل‌گری» نص صریح قانون را در مطالبه وثائق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.
در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.
طبق اعلام سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص عملکرد آن بانک برای ارائه تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات مسکن، گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن توسط بانک مسکن پرداخت شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها