چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

سه خبر تأمین اجتماعی برای بیماران؛جزئیات درمان رایگان

24 خرداد 1401
 سه خبر تأمین اجتماعی برای بیماران؛جزئیات درمان رایگان

به گزارش بانک اول مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی سه خبر برای بیمه‌شدگان اعلام کرد که هدف آن کاهش هزینه درمانی بیماران زیر چتر بیمه این سازمان است.

خبر نخست: درمان رایگان ساکنان برخی شهرها

در تمامی شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این سازمان در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود.

مصطفی سالاری اظهار داشت: یکی از تصمیم‌های قطعی ما در حوزه درمان این است که در هر شهرستانی که بیمارستان نداریم، درمان بیماران در بیمارستان‌های دولتی رایگان باشد

خبر دوم: رایگان شدن درمان 65 سال به بالا

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصمیم دیگر این سازمان را برای افراد بالای 65 سال عنوان و اظهار کرد: در شهرهایی که بیمارستان داریم، برای افراد بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود. وی اضافه کرد: این کارها هزینه‌های درمان مردم را به‌طورجدی کاهش می‌دهد.

خبر سوم: پوشش کامل پروتزها و لوازم جراحی

خبر سوم مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره برخی ملزومات درمانی و هزینه‌های بیماری مزمن و صعب‌العلاج بود.او گفت: پروتزها و لوازم جراحی در بیمارستان‌های دولتی با هر کیفیت و قیمتی که مصرف شود، به‌طور کامل پرداخت می‌شود. درباره درمانگاه‌ها نیز کار مشابهی در حال انجام است اما هنوز قطعی نشده است.همچنین برای بیماران مزمن و صعب‌العلاج با تشکیل پرونده در تأمین اجتماعی هزینه داروها کامل پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ع ص
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام پدر من امروز مورخ ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ از بیمارستان دولتی . شهری که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هست با سن ۷۰ سال ترخیص شدن . و هزینهه اش شده یک میلیون و پانصد . چرا الکی میگید رایگانه . به مردم دروغ نگید

میلاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من از بس تلاش کردم و موفق نشدم وقت بگیرم به دکتر آزاد مراجعه کردم یک دکتر هست و هزاران نفر آدم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها