پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

صدور دفترچه جدید تامین اجتماعی متوقف شد/ بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید مراجعه نکنند

24 خرداد 1401
صدور دفترچه جدید تامین اجتماعی متوقف شد/ بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید مراجعه نکنند

به گزارش بانک اول با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، اوراق دفترچه‌های دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است ولی پس از اتمام اوراق دفترچه‌ها دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید نیست.

بیمه شدگانی که اوراق دفترچه آنها به اتمام می‌رسد می‌توانند در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه داده و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.

پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که طی ماه‌های گذشته به آنها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آنها را براساس ضوابط ارائه دهند. سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه‌های تحت پوشش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از سررسید مهلت قانونی به حساب مراکز طرف قرارداد واریز می‌شود.

با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و تمهیدات فراهم شده برای استفاده از این سامانه انتظار می‌رود که پزشکان و تمامی درمانگران به مرور استفاده از این سامانه را جایگزین روش‌های سنتی نسخه نویسی و نسخه پیچی کنند تا اوراق کاغذی در آینده نزدیک از تمامی فرآیندهای مرتبط با حوزه درمان حذف شود.

با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری‌ها و ازدحام در این مراکز کاهش می‌یابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها