چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه واریز شد و اعتراض‌ها ادامه دارد / «چرا یارانه کرونا به ما نرسید؟»

24 خرداد 1401
یارانه واریز شد و اعتراض‌ها ادامه دارد / «چرا یارانه کرونا به ما نرسید؟»

به گزارش بانک اول، قرار بود به ۳۴ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا پرداخت شود که دو مرحله آن در ماه‌های آذر و دی واریز شد. با واریز سومین مرحله آن در دو شب پیش فقط یک مرحله دیگر باقی می‌ماند که در اسفند ماه پرداخت می‌شود.

پیش از این، روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده بود که سومین مرحله یارانه معیشتی کرونا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در حالیکه سومین مرحله واریز یارانه معیشتی نیز انجام شده و دولت مدعی است به ۳۴ میلیون نفر این یارانه را پرداخته، اما همچنان اعتراض‌ها ادامه دارد و خیلی از مخاطبان می‌پرسند: «چرا یارانه به ما نرسید؟»

این درحالیست که طبق اعلام قبلی، افرادی که هیج یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی‌کنند، تحت پوشش بیمه نباشند، طبق شاخص‌های بانکی از حداقل حقوق برخوردار نباشند و جزو مشمولان یارانه معیشتی باشند، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

مبلغ این یارانه برای ۹ میلیون نفر از اعضای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر از اقشار آسیب دیده ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

اما نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در زیر بخوانید:

«چرا واسه ما نمیریزن ولی اطرافیان ما ک وضع مالی خوبی دارن خونه و ماشین دارن میریزن اما واسه ما ک مستاجریم و ماشین نداریم واریز نکردن چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟»

«با سلام
آیا میشه اعتراض کرد؟؟
ممنون میشم کسی راهنمایی کنه»

«خیلی قانون مضحکیه،وقتی هیچ کار دولت روی حساب و کتاب نیست چرا بعضیا انتظار دریافت یارانه کرونا رو دارن؟»

ما ها که قشر کم درآمد یا به نوعی مرده این مملکت محسوب میشیم فقط یه کار از ما برمیاد، اونم دعا کردن تا هرچه زودتر دولت آقای روحانی زودتر به پایان برسه
وقتی یه دولت با این همه ادعا نمیتونه جلوی تورم خیار رو بگیره پس امیدی بهش نیست خودتونو خسته نکنید چون گوش شنوایی نیست»

«برای من هم واریزنشده ماه قبل واریزشده بودتحت پوششم»

«حق مردم روخوردن بروی خودشون هم نیاوردن بااین گرونی این یارانه حق خوده مسئولین بود ازگرسنه بگیر بده به سیر»

«بنده۴۳سالمه .نه بیمه دارم .نه حقوق دارم نه درآمد دارم.یارانه معیشتی هم گرفتم .وام یک تومانی هم گرفتم .ولی هرسه مرحله برام نریختن…خاک بر سر من که ایرانی ام وهزاروچهارصد سال تاریخ دارم.وباید باتمام آدمهای دیگه مثل یک سوپر استار زندگی کنم.ولی با داشتن دزدان هم خانه ام به جایی رسیدم که برای پول یارانه که پول دوکیلوپیاز و چند تا نون بیشتر نیست به گدایی افتادم …خدا یا رحم کن .چه بودیم .چه شدیم.وچه خواهیم شد خداوندا.»

«من فقط یک وانت پیکان دارم با اون کارمیکنم،نه خانه دارم،نه حساب بانکی،متاهل ام ۲فرزنددارم،نه وام یک میلیونی گرفتم،نه کمک ۱۰۰هزارتومان هم نگرفتم،الان ۳ماه دادن،برای من واریز نشد،آرام‌وقرار را شناسایی میکنن…به افرادی که وضع مالی بهتری ازمن دارن کمک گردهمایی دادن،پس چرا به من ندادن،خیلی نیازمندم،هیچ جایی هم برای اعتراض نیست که ما پیگیری کنیم.این چه عدالتیه،»

«یارانه معیشت منم این مال واریز نکردن ولی یارانه کرونا و و یارانه بیستم ماه رو واریز کردن الان باید به کجا مراجعه کنم برای یارانه معیشت؟»

«سلام آقای مسئول یارانه چرا به چه علت برای من که کارگر ومستاجر هستم تعلق نمیگیره لطفا جواب بدید»

«سلام…..ما خانواده ی ۶ نفره هستم الان چند بار یارانه کردنایی و معشیتی واریز شد واسه ما هیچی واریز نشد… تروخدا به داد ما برسید…این چند ماه هیچ کاری نیس ونمیتونیم درست چیزی بخوریم و بخریم تروخدا کمکی بکنید…. ممنون»

«سلام …..بخدا ما هیچ یارانه یی تاحالا نگرفیتم ….چرا خب مشکل تون چیه …دارین به کسایی که تجار هستن واریز مکیند اما ما هیچی …اخه تروخدا کاریز کنین خیلی محتاجشون هستیم …این چتد ماه نکاری هست و ن چیزیی یه کمکی هم‌بهمون بکنید»

اخبار مرتبط
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها