پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

سود سهام عدالت امسال کی واریز می شود؟

24 خرداد 1401
سود سهام عدالت امسال کی واریز می شود؟

به گزارش بانک اول با وجود اینکه در آخرین ماه سال به سر میبریم و به روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ نزدیک می شویم، هنوز هیچ مسئولی به طور شفاف درمورد زمان و میزان سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت اظهار نظر نکرده است. البته زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ بستگی به فعالیت شرکت‌ها دارد و به گفته مسئولان در صورت انجام اقدامات لازم از سوی شرکت‌های مربوطه، سود سهامداران تا پایان سال پرداخت می‌شود.

 به نظر می رسد واریز سود سالیانه سهام عدالت چند تفاوت مهم با سال‌های قبل دارد. نخست آنکه مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، چنانچه اقدام به فروش بخشی از سهام خود کرده باشند، فقط سود بخشی از سهام را که نفروخته اند، دریافت خواهند کرد. برای مثال درصورتی که ۳۰ درصد سهام عدالت خود را فروخته اند، ۷۰ درصد از سود سال ۱۳۹۸ را دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت

تفاوت دیگر لزوم ثبت نام در سامانه سجام است. هر کدام از ۳۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی و ناشران بورسی که برای واریز سود مشمولان سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری مرکزی را انتخاب کرده باشند این سود براساس شماره حساب اعلام شده در سجام واریز خواهد شد. چنانچه مشمول سهام عدالت بخواهد سود خود را به صورت متمرکز دریافت کند و خود به دنبال سود شرکت‌ها نرود تنها راه این اقدام، ثبت‌نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir  است.

البته به نظر می رسد این آخرین سالی است که همه مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، با ارزش اولیه یکسان سهام عدالت خود، سود یکسان دریافت می کنند و از سال آینده که تکلیف اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی و پروژه هایی که این شرکت ها در آن سرمایه گذاری خواهند کرد، مشخص شود، میزان سودی که مشمولان هر استان دریافت میکنند، با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد./ایسنا

اخبار مرتبط
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جهاد مطرودی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام مددجو هستم من شصت درصد از اول برج هفت فروختم و مبلغی ب یکملیون ششصد گرفتم و دیگر هیچی اخه میشه من فقد پول سود چهل درصد نفروختم بگیرم و پول فروشم کامل ندادن این درستیش کجا بوده اخه اگه کامل پول سودمن ندیدن لغل پول فروشم بدین

ح مهدوی کیا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام ... بنده و خانواده ام که دارای چهار نفریم ...خودمم از سه عضو بندنم معلولیت شدید دارم حدود ۱۸ ساله و از جایی درامد ندارم ... حدود سه ماه بیشتره سهام عدالتم برای نیاز زندگیم و مشکلات دیگه آزاد سازی روش مستقیم انتخاب کردم و ۶۰ درصد سهاممان فروش گذاشتیم الان حدود سه ماه بیشتره هيچ واریزی نداریم به چه علت لطفا رسیدگی کنید فروش سهام اینجانب و خانوادم که هممون فروش گذاشته ایم واریز کنند پاره ای از مشکلات زندگیمون برطرف بشه بخاطر اینگه نیازمون بود فروش گذاشتیم سپاسگزارم اگه واریزی فروش سهام عدالت ۶۰ درصد که فروختیم واریز کنند ممنون می91786

زاهد محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وقتی من سهام عدالتم رو سال ۹۸نفروختم و درسال ۹۹فروختم مگه میشه سود ۹۸رو به صورت کامل واریز نکنید. این یعنی دزدی و فساد اقتصادی. من ۹۹سهامم روفروختم پس ماله ۹۹بهم تعلق نمیگیره. ولی وقتی سال ۹۸سهامم دست نخورده و نفروختم مگه میشه سود رو کمتر واریز کنید. غیره منطقی و دزدی اسمشه.

مهدی ستاری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

الان من نمیدونم این بانک پارسیان با سهامم ما چیکار میکنه اصلا معلوم نیست همچی رو بهم ریخته از شهریور تا آبان برای من 1300 ریخته شده آخه اینم شد بانک دفتر پیشخوان چجوری جواب می ندن کسی نیدونه

غلامعلی ماشینچی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سوال شددسود چه زمانی واریز میشود مثال است میگویند وقت گل نی آقا این چه سوالی است همه نقشه میشوند این سود را چگونه بین خود تقسیم نمایند

زاهد محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. اینکه میگویند اگه کسی سهامش رو بخشی ازشو فروخته باشه به اندازه مابقی سهامی که هنوز نفروخته سود براش واریز میکنن. این حرف منظره مسخره س. ما سهام مون رو سال ۹۹اقدام به فروش کردیم نه سال ۹۸ پس باید سود سالیانه سال ۹۸رو کامل برامون واریز کنن. فروش سهام درسال ۹۹هیچ ربطی به سال ۹۸نداره.و پول مردم رو بااین دورغا و چرتو پرت ها نباید بخورن.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها