پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی بورس فردا ۹ اسفند ۹۹ / یک شوک بزرگ برای بورس!

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا ۹ اسفند ۹۹ / یک شوک بزرگ برای بورس!

به گزارش بانک اول به عقیده کارشناسان بازار سهام در سراشیبی کند نزول افتاده و فعلا باز دارنده‌ای برای توقف روند نزولی وجود ندارد، اخباری نیز در رابطه با موافقت آمریکا با آزادسازی بخش کوچکی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی به گوش می‌رسد که می‌تواند باعث کاهش قیمت ارز شود. اما بورس برای رشد و بهبود به چه چیزی نیاز دارد؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با احتمال ادامه حمابت‌ها از بازار سهام گفت: احتمالا حمایت‌ها مانند بازار سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه داشته باشند اما ابنکه فشار فروش در بازار کاهش پیدا کند نیز مهم است. در جریان معاملات چهارشنبه حمایت‌ها شاخص را مثبت کرد اما دوباره عرضه پیروز شد.

این کارشناس در رابطه با نیازهای اساسی برای متعادل شدن روند بازار سهام گفت: عرضه در بازار سهام زیاد نیست بلکه تقاضا و خریدار موثر، کم است. مشکل اساسی بازار سهام در حال حاضر کمبود پول است و تزریق پول می‌تواند محرک خوبی برای تعادل روند بازار سهام باشد. از طرفی محرکی از سمت گزارش‌های شرکت‌ها نداریم و محرک سیاسی نیز فعلا محتمل نیست.

این کارشناس در رابطه با اقدام جدید بانک مرکزی در رابطه افزایش نرخ بهره اسناد خزانه اسلامی گفت: نرخ بهره اسنا خزانه اسلامی به بالای ۲۱ درصد رسیده است و یکی از عوامل خروج پول از بازار سهام هم این موضوع است. در حال حاضر پول به سمت بانک‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت حرکت کرده و سپرده‌گذاری به صرفه‌تر از بازار سهام با PE چهار و نیم است.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین بی پروایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، اینهمه تبلیغ ضد بورس نکنید، اینهمه هیجان فرار برای سهامدار کلاس اولی ایجاد نکنید، حیف است تابلوی اقتصاد کشور را خراب کنید،

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات