چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

واریز عیدی نقدی آقای روحانی برای مردم ؟!

24 خرداد 1401
واریز عیدی نقدی آقای روحانی برای مردم ؟!

واریز عیدی نقدی آقای روحانی برای مردم ؟!

به گزارش بانک اول با نزدیک شدن به روزهایی پایانی سال موضوع عیدی داغ می‌شود از عیدی کارفرمایان به کارگران تا عیدی رئیس‌جمهور به مردم.

امسال از نظر تحریم‌های اقتصادی اقشار زیادی از مردم تحت فشار قرار گرفتند و محدودیت‌های کرونایی این فشارها را بیشتر کرد به همین علت نیز مردم انتظار بیشتری برای دریافت عیدی یا کمک اقتصادی از دولت دارند.

آغاز فروش سهام عدالت، عیدی نقدی ۲۰۰ هزار تومانی، واریز سود سهام عدالت و کسر عوارض آزاد راه از جمله سناریوهای عیدی رئیس‌جمهور به مردم است.

شاید بتوان گفت کمترین عیدی تخفیف ۲۵ درصدی برای آزاد راه غدیر (آزادراه تهران-کرج-قزوین) است. رئیس‌جمهور در روز هفت اسفند در مراسم افتتاح آزاد راه غدیر اعلام کرده که به عنوان عیدی سال جدید و وجود بیماری کرونا، برای سه ماه اول سال آینده ۲۵ درصد تخفیف در عوارض آزاد راه غدیر در نظر گرفته شود.

با فرض این که دولت بخواهد عیدی نقدی به مردم بدهد، این عیدی چه می‌تواند باشد؟

در سه سال گذشته در ماه اسفند سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده اما با آزادسازی سهام که از اردیبهشت ماه کلید خورد وضعیت واریزی‌ها تغییر کرده است. تا سال قبل مدیریت سهام عدالت به عهده سازمان خصوصی‌سازی بود اما با آزادسازی نوع مدیریت عوض شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وعده واریز سود سهام تا پایان سال را داده است.

فروش سهام عدالت نیز از مرداد ماه متوقف شده است اما طبق اظهارات فهیمی در هفته گذشته به نهادهای بزرگ مثل هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجوز داده شده تا در بخش خرید مشارکت کنند.

بنابراین واریز سود سهام عدالت و فروش آن نیز گزینه‌های دیگری هستند که ممکن است دولت از آن به عنوان عیدی استفاده کند.

یک گمانه تایید نشده نیز وجود دارد که قرار است دولت عیدی نقدی ۲۰۰ هزار تومانی را به هر نفر بدهد.

با توجه به این که دولت در امسال دو مرحله یارانه کرونا و دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت کرد، ممکن است که یکی از این طرح‌ها دوباره اجرا شود. یعنی این احتمال وجود دارد که مرحله سوم وام یک میلیون تومانی پرداخت شود یا یارانه معیشتی کرونا که در اسفند ماه آخرین مرحله آن واریز می‌شود در سال آینده برای چند ماه ادامه داشته باشد./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می شود که می تواند نیازهای آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.
در این رابطه نقطه‌نظرات متعددی وجود دارد و با اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس که مسئولیت بررسی موضوع را به عهده داشتند، روی پنجشنبه و جمعه به جمع‌بندی رسیدند؛ فعالان و کارشناسان اقتصادی با تکیه بر لزوم ساماندهی تعطیلات هفته و هماهنگی بیشتر با بازارهای بین‌المللی تأکید دارند که روزهای جمعه و شنبه به عنوان روزهای تعطیل هفته، تعیین شوند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن هشدار از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
ر دولت‌ها در ايران سياست پرداخت درستي ندارند و با پيش‌بيني هزينه‌هاي غيرضروري در بودجه، موجب بروز ناترازي و ايجاد كسري در بودجه مي‌شوند. اين اتفاقات نيز دست به دست هم مي‌دهد و چنين شرايط نامساعدي را ايجاد مي‎كند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
باراد رمضانیپور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خخخخخخخ.خب اینایی که ماشین ندارن عیدی هاشون چی میشه و ه ،،،مبگید کروناهست مسافرت تعطیل بعد عیدیشومیدی. خدا ببین جاحق نشسته روحانی نفرین منو بچم تا زنده ای دنبالته

بنده ی حقیر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من حقیر کسی نیستم در برابر این ملت رنج دیده و ستم کشیده حرفی بزنم ولی خدا شاهد است ک این مردم اونقدر در فقرونداری بسر میبرند ک با ی تکه نان هم خوشحال میشوند چ برسد ب ۲۰۰ هزارتومان عیدی پس اگر دل هر رنج دیده و فقر کشیده را خوشحال کنید خدا هم از شما خشنود خواهد شد

یاسین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عیدی بده ، که هر چقدر هم عیدی بدی ، بازم کمه ، اینقدر فشارهای اقتصادی کمر مردم رو شکسته ، که هر چقدر عیدی هم بدی ، بازم کمه ولی عیدی رو حتما بده ، چون خیلی از مردم ایران کارگرند و بیمه نیستند و حقوق ثابت ندارند و روز مزد کار میکنند و عیدی نمی‌گیرند و امیدشان به دولت است ، که قبل عید به این اقشار ، از قبیل کارگران سر گذر و ساختمانی و .... ، دولت عیدی بدهد . تو رو به خدا ، عیدی نقدی بده ، تا بتونیم دل خانواده هایمان رو شاد کنیم .

یعقوب دولتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینکه مردم نشد گروهی از مردم صحیح میباشد مردم یعنی کل شهروندان منهای خارج نشینان

ایرانی مسکین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

جناب روحانی ملت مگه قدرت سفر رفتن دارن ( با این رونق اقتصادی که راه انداختید ) اینم شد عیدی ؟؟ تخفیف بزرگراه ؟؟!! خدا حق ملتو ازت بگیره

ایرانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعاخسته نشید بس که به ملت فکرمی کنید اقای رییس جمهور...بعدمثلاماکه درجنوبیم وازادراه غدیرهیچ ربطی به ماندارد عیدیمون چی میشه..سهام عدالت هم نداریمی. .ثبت سیستم نشدیم..خوب تکلیف چیه بعدیه منتونم بالاست میخاییدازدولتم راضی باشیم.خخخخخخ

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها