جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت یارانه جدید تا پایان سال

24 خرداد 1401
پرداخت یارانه جدید تا پایان سال

به گزارش بانک اول بر اساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد در روزهای باقی مانده تا پایان سال به هر بازنشسته خود کمک بلاعوض دهد.

براساس گمانه‌زنی‌ها مبلغ این یارانه دو میلیون تومان است اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی این مبلغ را نه تایید کرده‌اند و نه تکذیب.

علت اعلام نشدن زمان و مبلغ این یارانه این است که سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد از طریق وصول مطالبات خود از دولت این کمک بلاعوض را واریز کند. دولت تا پایان سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دارد.

طبق اعلام کانون بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد. اگر قرار باشد به هر بازنشسته مبلغ دو میلیون تومان پرداخت شود سازمان تامین اجتماعی به بودجه شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد که معادل ۲٫۲ درصد طلب سازمان از دولت است.

در جلسه امروز مجلس نمایندگان مجلس به دولت مجوز دادند تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل دارایی‌های خود برای صندوق‌های بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را پرداخت کند.

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها