جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

مجوز مجلس به بانک‌های تجاری برای دادن تسهیلات به سرمایه گذاران

24 خرداد 1401
مجوز مجلس به بانک‌های تجاری برای دادن تسهیلات به سرمایه گذاران

به گزارش بانک اول نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰، بند الف تبصره ۴ ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به بانکهای تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۰ از محل منابع در اختیار نسبت به مشارکت و یا اعطای تسهیلات ارزی- ریالی با رعایت مقررات شورای پول و اعتبار به موارد زیر اقدام کنند:

ردیف ۱- تا مبلغ سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای طرحهای توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین‌ مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای میادین قدیمی و جمع‌آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها.

 ردیف ۲ - طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن و بخش برق و منابع آب با مشارکت حداقل پنجاه ‌و یک‌ درصدی بخشهای خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته براساس مزیتهای منطقه‌ای و با تکیه بر جهت گیری های آمایش سرزمین.

ردیف ۳ - به سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و بسیج سازندگی برای طرحهای صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی و صنایع پتروشیمی، تسهیلات طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، با اولویت بهسازی و نوسازی واحدهای فعلی، طرح های آب و فاضلاب کل کشور و استان خوزستان و سیستان و بلوچستان، احداث واحدهای جدید در نواحی روستایی و عشایری و در کنار قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و مناطقی که قابلیت کشت پاییزه دارند، اعطا می شود.

جزء الحاقی- به سرمایه­ گذاران بخش­های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای طرحهای زیربنایی راه نظیر آزاد راهها و بزرگ راهها و راه های اصلی.

اخبار مرتبط
بانک تجارت در پاسخ به سازمان بورس درباره احتمال مالکیت باشگاه استقلال توضیحاتی ارائه کرد.
بانک تجارت در راستای افزایش ضریب امنیت حساب مشتریان علاوه بر امکان دریافت رمز پویا از طریق پیام کوتاه، اپلیکیشن همراز را با قابلیت تولید رمز یکبار مصرف برای انجام تراکنش‌های بانکداری اینترنتی و همراه بانک در سایت اینترنتی بانک تجارت www.tejaratbank.ir در دسترس مشتریان خود قرار داده است.
بانک اول - هموطنانی که وام قرض‌الحسنه ازدواج خود را از بانک تجارت دریافت کنند می توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی طرح زوج مهر این بانک نیز بهره مند شوند .
بانک اول - مدیر عامل بانک تجارت از اعطای وام و تسهیلات مرابحه در قالب کارت اعتباری تا سقف یک میلیارد ریال بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن برای تمامی حقوق بگیران از این بانک خبر داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها