پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی بورس فردا ۱۲ اسفند / بازار از ۲۰ اسفند متعادل می‌شود

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا ۱۲ اسفند / بازار از ۲۰ اسفند متعادل می‌شود

به گزارش بانک اول با توجه به جلسه شب گذشته سازمان بورس، تزریق ۹ هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تصویب شد. این خبر در ابتدای روز، تحرکاتی در بازار ایجاد کرد اما بعد از گذشت یک ساعت، روند معاملات نزولی شد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار سه نکته را به همراه داشت، توضیح داد: تحلیلگران، منتقد دامنه‌ نوسان نامتقارن هستند که جلوی نقدشوندگی بازار را گرفته است. نقدشوندگی بازار به شدت کاهش یافته اما می‌توانست بدون وجود دامنه نوسان نامتقارن شرایط بازار بدتر از شرایط حاضر باشد.

عصاری با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال تسویه کارگزاری‌ها و افزایش عرضه را در پیش داریم، ادامه داد: فشار فروش در اسفند زیاد است و این مساله در کنار افزایش نیاز بازار به نقدینگی، موجب افت روزانه شاخص شده است. با توجه به پایین آمدن شاخص از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد احتمال دارد همین روند در روزهای آینده هم ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شرایط فعلی سیاسی کشور باعث شده سهامداران بدون توجه به ارزندگی سهامشان به دنبال فروش آن‌ها باشند. این موضوع باعث می‌شود فعلا تغییر چشم‌گیری در روند بازار نداشته باشیم.

او درباره مصوبه سازمان بورس توضیح داد: بازار به شدت با کمبود نقدینگی مواجه است و بعد از مدتی این مصوبه موجب ورود پول به بازار می‌شود و نکته قابل توجه، ادبیات این مصوبه است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ملزم به خرید و فروش سهام‌های خود کرده است که این مساله موجب اطمینان سهامداران از ورود پول می‌شود.

عصاری در پایان گفت: امروز تحرکاتی در بازار دیده شد که ناشی از هیجان شنیده شدن خبر تزریق پول به بورس بود اما چون از سوی صندوق‌ها فعالیتی انجام نشد، روند نزولی برخی از نمادها کاهش یافت. فروش اوراق دولت ادامه دارد. از نظر بنده احتمال دارد از تاریخ ۲۰ اسفند در کوتاه مدت بازار متعادل‌تری را داشته باشیم.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها