پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چند ماده غذایی که سرعت ریزش موهای شما را 10 برابر می‌کنند !

24 خرداد 1401
چند ماده غذایی که سرعت ریزش موهای شما را 10 برابر می‌کنند !

به گزارش بانک اول  انتخاب های غذایی که انجام می دهید می تواند به موهای شما آسیب برساند یا معجزه آسا کند. ما قبلاً می دانیم که استرس و آلودگی خسارتهای ما را به خطر می اندازد ، با این حال ، آنچه که ما نمی فهمیم این است که برخی از مواد غذایی نیز به مشکل ریزش مو و کم شدن مو کمک می کنند.

در حالی که مردم به طور کلی مشکلات مو را به استرس و ژنتیک نسبت می دهند ، عامل تعجب آور دیگر رژیم غذایی فرد است. مطمئناً منصفانه است که بگوییم رژیم غذایی نامناسب می تواند وضعیت مو را بدتر کند یا ریزش مو را تسریع کند. بیایید نگاهی به غذاهایی بیندازیم که باید به خاطر موهایتان از آنها اجتناب کنید.

در اینجا 7 ماده غذایی وجود دارد که باید برای رشد مو از آنها اجتناب کنید:

1. شکر

بله ، تهدیدی اب زیر کاه که به همان اندازه که برای سلامت کلی شما ضرر دارد برای موهای شما مضر است. مطالعات نشان داده است که مقاومت به انسولین ، که منجر به دیابت و چاقی می شود ، می تواند باعث ریزش مو شود و یا حتی منجر به طاسی در مردان و زنان شود. و عامل اصلی مقاومت در برابر انسولین ، رژیم غذایی سرشار از قند ، نشاسته و کربوهیدرات های تصفیه شده است.

شکر
شکر


2. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا

غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ، مواردی هستند که باعث افزایش سن انسولین می شوند. غذاهایی مانند آرد تصفیه شده ، نان و شکر (بله ، دوباره!) همه از غذاهای با GI بالا هستند. این غذاها می توانند عدم تعادل هورمونی ایجاد کرده و باعث افزایش انسولین و آندروژن شوند که به فولیکول های مو متصل شده و منجر به ریزش مو می شود.

 3. الکل

موها عمدتا از پروتئینی به نام کراتین ساخته می شوند. کراتین پروتئینی است که به موهای شما ساختار می بخشد. الکل تأثیر منفی بر سنتز پروتئین دارد و می تواند منجر به ضعیف شدن مو و کم شدن درخشندگی آن شود. همچنین ، مصرف زیاد الکل می تواند عدم تعادل تغذیه ای ایجاد کند و باعث مرگ فولیکول شود.

الکل
الکل

 4. نوشابه های رژیمی

نوشابه های رژیمی حاوی یک شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتام است که به گفته محققان ، می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند. اگر اخیراً دچار ریزش مو شده اید ، بهتر است به طور کامل از نوشابه های رژیمی پرهیز کنید.

5. فست فود ها

فست فود ها غالباً مملو از چربی های اشباع نشده و غیراشباع هستند که نه تنها باعث چاقی و ایجاد بیماری های قلبی عروقی می شوند بلکه می توانند موهای شما را به فنا بدهند. یک رژیم غذایی غنی از SFA و MUFA می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد که به طور بالقوه سطح هورمون DHT را نیز افزایش می دهد. DHT یک آندروژن است که به آلوپسی مربوط می شود. همچنین ، غذاهای روغنی می توانند پوست شما را چرب کنند و منجر به مسدود شدن منافذ و کوچک سازی فولیکول های مو شوند.

فست فود
فست فود

 

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها