جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مسکن / وام بانک رسالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
جزئیات دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مسکن / وام بانک رسالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول وزارت راه و شهرسازی و بانک رسالت، تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت مسکن ارزان قیمت امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، این وام به ۵۰ هزار خانواری تعلق می‌گیرد. اما که جزو دهک‌های کم درآمد جامعه (دهک اول تا سوم باشند.)

دو گروه از خانوارها در اولویت دریافت این وام هستند؛ اول سرپرستان خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر باشند. دوم خانوارهای کم درآمدی که تازه ازدواج کرده‌اند.

مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان است که در قالب وام قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود. مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه سه سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج سال تعیین شده است.

بر این اساس مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه و اقساط آن ماهانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این تسهیلات و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک قرض‌الحسنه رسالت اعلام و معرفی می‌شود.

 

درآمد دهک‌های اول تا سوم چقدر است؟
آیا پرداخت وام ماهانه یک دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای خانوارهای دهک اول تا سوم مقدور است؟ درآمد آنها چقدر است؟

بررسی گزارش‌های بودجه خانوار مرکز آمار نشان می‌دهد درامد این خانوارها زیر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

براساس گزارش مرکز آمار، درآمد خانواده‌های دهک اول، ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار است. درآمد دهک دوم ماهانه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است و درآمد دهک سوم ماهانه دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
saeid z
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دهکی که در امدش دو میلیونه چطور اقساط2500پرداخت کنه یعنی با این شرایط دهکهای 1 2 3 نمی تونن وام بگیرن

سعید رحیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.خانواری که حقوقش به 2.5 نمی‌رسه چطور در ماه 2.5 قسط بده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها