جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

تاثیر عجیب گروه خونی در ابتلا به کرونای جدید

24 خرداد 1401
 تاثیر عجیب گروه خونی در ابتلا به کرونای جدید

به گزارش بانک اول، یک مطالعه جدید با ارائه شواهدی بیشتر نشان داد که احتمال ابتلای افراد با گروه‌های خونی خاص به کووید-۱۹ بیشتر است. بر اساس  یافته‌های این مطالعه ویروس کرونای جدید به ویژه به آنتی بادی گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی جذب می‌شود.

محققان بر روی پروتئینی در سطح ویروس کرونا به نام حوزه اتصال گیرنده‌ها (RBD) متمرکز شدند که بخشی از ویروس است و به سلول‌های میزبان متصل می‌شود. هدف از انجام این مطالعه کشف چگونگی ابتلای افراد به ویروس جدید بوده است.

در این مطالعه آزمایشگاهی، تیم محققان چگونگی تعامل کووید-۱۹ با سلول‌های تنفسی و قرمز در گروه‌های خونی A، B و O را ارزیابی کرد. نتایج نشان داد که ویروس کرونا تمایل زیادی برای اتصال به گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی دارد، اما هیچ ترجیحی برای گلبول‌های قرمز گروه خونی A یا سایر گروه‌های خونی موجود در سلول‌های تنفسی یا قرمز ندارد.

 

به گفته محققان ترجیح کووید-۱۹ برای شناسایی و اتصال به آنتی ژن گروه خونی A در ریه‌های افراد با این گروه خونی ممکن است به دلیل ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و این ویروس باشد. 

یکی از محققان این تیم گفت گروه خونی یک چالش است، زیرا موروثی بوده و چیزی نیست که بتوانیم تغییر دهیم؛ اما اگر بتوانیم نحوه تعامل ویروس با گروه‌های خونی در افراد را بهتر بفهمیم، می‌توانیم دارو‌های جدید یا روش‌های پیشگیری را پیدا کنیم.

این یافته‌ها به تنهایی نمی‌توانند به طور کامل توصیف یا پیش بینی کنند که چگونه ویروس‌های کرونا بر بیماران از گروه‌های مختلف خونی تاثیر می‌گذارد اما می‌تواند هشداری برای این گروه خونی خاص باشد.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها