شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پول هوشمند چیست؟

24 خرداد 1401
 پول هوشمند چیست؟

به گزارش بانک اول سهام ارزشمند برای سرمایه‌گذاری را با روش‌های مختلفی می‌توان شناسایی کرد. یکی از این روش‌ها تشخیص زمان دقیق ورود و خروج پول به سهم است که در اصطلاح به آن ورود و خروج پول هوشمند گفته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید برای انتخاب یک سهم به منظور سرمایه‌گذاری باید عوامل متعددی را در نظر داشته باشید که با احتیاط بیشتر برای خرید آن اقدام کنید. با این کار ریسک سرمایه‌گذاری شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. یکی از این عوامل مهم در فرایند سرمایه‌گذاری تشخیص پول هوشمند در روند معاملات سهام مورد نظر است.

 

منظور از پول هوشمند چیست؟

برای تغییر در روند یک سهم در بازار بورس، روش‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این روش‌ها ورود پول هوشمند به سهم است. در این فرایند سرمایه‌ای از جانب سرمایه‌گذاران بزرگ، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، حرفه‌ای‌های بازار و... در سهم تزریق می‌شود. این عملیات به دلیل دسترسی به اطلاعات مهم در خصوص روند سهام مد نظر در بازار توسط همین سرمایه‌گذاران بزرگ رخ می‌دهد که به دنبال آن با ورود پول هوشمند به سهم، روند سهم به کلی تغییر می‌کند. همین پروسه به تنهایی می‌تواند تغییرات بزرگی را در بازار به وجود بیاورد و سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت این سهم‌ها سوق دهد.

 

فرایند ورود و خروج پول هوشمند به سهم چگونه است؟

در برخی موارد سرمایه‌گذاران بزرگ و معامله‌گران حرفه‌ای بازار بنا به تشخیص خود، عملیاتی را، روی بعضی از سهم‌ها که نیاز به تغییر دارند، انجام می‌دهند. یکی از این عملیات در بازار بورس پروسه ورود پول هوشمند است که در خلال آن، سرمایه‌گذاران اصلی و عمده بازار شروع به خرید سهم می‌کنند و با ایجاد یک جو مثبت قدرتمند، افراد بسیاری را به سمت این سهم‌ها می‌کشانند. می‌توان گفت که ورود پول هوشمند به سهم باعث ایجاد برخی هیجانات در بازار می‌شود و سایر سرمایه‌گذاران خرد بنابراین هیجانات تصمیم به خرید سهم می‌گیرند.

 

با ادامه دادن همین روند در بازار، سهم رشد چشم‌گیری خواهد داشت و سود زیادی عاید سرمایه‌گذاران می‌شود. وقتی مدتی گذشت و سود زیادی از این عملیات برای سرمایه‌گذاران کسب شد، به همان سرعتی که پول هوشمند وارد سهم شد به همان سرعت از سهم نیز خارج می‌شود که در پی آن بسیاری از سهامداران تصمیم به خروج از سهم می‌گیرند. پس از آن به تدریج قیمت سهم کاهش پیدا می‌کند و روند معکوس در سهم حاکم می‌شود. نکته‌ای که در این بخش مهم است، تشخیص دادن خروج سرمایه از سهم و اصلاح قیمت سهم است!

 

بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد در این فرایند تصور می‌کنند که سهم در فرایند اصلاح قیمت قرار گرفته و از آن خارج نمی‌شوند و در نهایت بخش زیادی از سرمایه آن‌ها در این سرمایه‌گذاری با زیان مواجه خواهد شد. زمانی که سرمایه‌گذاری در این موقعیت قرار بگیرد، شانس بیرون آمدن از سهم برای او بسیار کم می‌شود. در این زمان سرمایه او هر روز روند کاهشی به خود می‌گیرد. پس پول هوشمند به همان اندازه‌ای که باعث کسب سود عالی در بازار می‌شود به همان اندازه می‌تواند سرمایه یک شخص را با ضرر و زیان مواجه کند.

 

باید دقت داشته باشید که فرایند ورود پول هوشمند به معاملات بعضی از سهم‌های بازار، یک عادت مرسوم نیست و همیشه رخ نمی‌دهد؛ از این رو تشخیص این عملیات در بازار ساده نیست. می‌توان گفت که ورود پول هوشمند به طور متوسط برای هر سهم ممکن است در سال یک یا دو مرتبه باشد. همین دفعات هم برای کسب سود فوق‌العاده کافی است که برخی از سرمایه‌گذاران اصلی و عمده بازار بورس یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری مجریان آن هستند.

 

آیا ورود و خروج پول هوشمند به سهم قابل تشخیص است؟

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، در صورت تشخیص این موقعیت، هر سرمایه‌گذار می‌تواند سرمایه خود را در آن سهم تزریق کند و در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت به سود کلانی دست پیدا کند؛ اما مهمترین نکته در این جا نحوه تشخیص ورود و خروج پول هوشمند است. آیا امکان تشخیص ورود و خروج پول هوشمند از سهم در بازار بورس وجود دارد؟!

 

یکی از عوامل مهمی که سرمایه‌گذاران در بازار بورس با آن سر و کار دارند، حجم معاملات است. پس یکی از عواملی که می‌تواند تا حدودی شما را از این فرایند مطلع کند، حجم معاملات روزانه سهم در بازار است. خیلی از معامله‌گران حرفه‌ای در بازار بورس با رصد همین حجم معاملات می‌توانند موقعیت‌های بسیار مناسبی را برای ورود و خروج از سهم تشخیص دهند. در نتیجه به عنوان یک نکته مهم می‌توان اعلام کرد که اگر سهمی در روال عادی بازار آن‌چنان تقاضایی نداشت و به یک باره میزان تقاضای آن زیاد شد، در واقع نشانه‌هایی از ورود پول هوشمند به سهم نمایان شده است. در نقطه مقابل نیز اگر کاهش ارزش قیمت یک سهم به سرعت در حال وقوع بود یا تعداد زیادی از سهامداران قصد خروج از سهم را داشتند، یکی از نشانه‌های خروج پول هوشمند از سهم را شاهد هستیم.

 

استفاده از فیلتر ورود و خروج نقدینگی در سهم

همان‌طور که می‌دانید یکی از ابزارهای قدرتمند در بازار بورس برای کشف زمان مناسب برای ورود و خروج از سهم‌های مختلف، استفاده از تکینیک فیلترنویسی در بازار است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با نوشتن یک فیلتر، میزان ورود و خروج سرمایه از سهم را به راحتی تشخیص دهند. با استفاده از تکنیک فیلترنویسی می‌توانید سریع‌تر از سایرین در بازار بورس نسبت به تغییرهای احتمالی آگاه باشید. این کار به تنهایی باعث می‌شود تا حد زیادی از ریسک سرمایه‌گذاری شما در این بازار کاسته شود.

 

تا این جا متوجه شدیم که یکی از تکنیک‌های مهم برای کسب سود خوب از بازار بورس، تشخیص ورود و خروج پول هوشمند است. با یادگیری نحوه تشخیص ورود پول هوشمند، شما می‌توانید با خیال راحت برای خرید اقدام کنید و بعد از یک بازه زمانی کوتاه‌مدت، سود کلانی به دست آورید. نحوه تشخیص خروج پول هوشمند نیز بسیار مهم است؛ چرا که در صورت عدم تشخیص، ممکن است سرمایه شما دستخوش ضرر و زیان‌های سنگین شود و بخش زیادی از اصل سرمایه‌تان را هم از دست بدهید. همان طور که اشاره کردیم در این راستا می‌توانید از تکنیک‌های فیلترنویسی استفاده کنید.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها