پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کدام بانک ها بیشترین کارمند را دارند

24 خرداد 1401
کدام بانک ها بیشترین کارمند را دارند

به گزارش بانک اول، میانگین نیروی انسانی شاغل در بین ۱۷ بانک بورسی کشور رقم ۶هزار و ۱۳۸ نفر است. پس از بانک ملت، بانک صادرات ایران با ۲۵ هزار و ۵۲۱ نفر نیروی انسانی در جایگاه دوم قرار گرفته و بانک تجارت با ۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر در سکوی سوم قرار دارد. پس از این سه بانک خصوصی شده که بیشترین تعداد نیروی انسانی را در نظام بانکی دارند بانک خصوصی سامان با ۴هزار و ۹۱۷ کارمند رده چهارم را در بین ۱۷ بانک از آن خود کرده است. پنجمین بانک در این زمینه بانک آینده است که ۴۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

ششمین بانک در رده‌بندی بانک‌ها از نظر تعداد نیروی انسانی، بانک پارسیان با ۴هزار و ۳۵ نفر کارمند است. سکوی هفتم این مقایسه به بانک پاسارگاد با ۳هزار و ۸۶۵نفر تعلق دارد. بانک اقتصاد نوین که نخستین بانک خصوصی پس از انقلاب است با تعداد ۳هزار و ۴۰۳ نفر هشتمین بانک از نظر این شاخص شناخته می‌شود. پس از این بانک، تعداد نیروی انسانی چهار بانک به کانال ۲هزار وارد شده است که عبارتند از: پست بانک ایران با ۲هزار و ۷۶۶نفر، بانک سینا ۲هزار و ۳۵۴، اعتباری ملل ۲هزار و ۲۰۲و بانک ایران‌زمین ۲هزار و ۲۷ کارمند. پس از این بانک‌های ۲هزار نفری، پنج بانک در کانال یک هزار نفری قرار دارند که عبارتند از: بانک کارآفرین یک هزار و ۶۳۹ نفر، سرمایه یک هزار و ۳۱۳، دی یک هزار و ۱۸۲، گردشگری یک هزار و ۴۳ و بالاخره بانک خاورمیانه هم با تعداد ۵۲۱ نفر به عنوان کوچک‌ترین بانک از نظر تعداد نیروی انسانی شناخته می‌شود‌. میانگین سرانه تعداد نفرات در بانک‌های یاد شده هم ۱۴ نفر اعلام شده است.

بیشترین سرانه تعداد نفرات در بین بانک‌های موردنظر به بانک سامان با ۳۶ نفر و کمترین سرانه با ۶نفر به موسسه اعتباری ملل تعلق دارد. نکته قابل توجه در این زمینه آن است که با وجود پرتعداد بودن بانک‌های ملت، صادرات و تجارت، سرانه تعداد نیروی انسانی شعب بانک‌های خصوصی با تعداد نیروی انسانی بسیار کمتر، بیشتر از این بانک‌هاست که علت آن شمار بالای شعب بانک‌های بزرگ است.

مقایسه تعداد شعب

آخرین آمار مربوط به تعداد شعب بانک‌های یاد شده حاکی است که بانک صادرات ایران با تعداد ۲هزار و ۱۰۳ شعبه رتبه نخست را از آن خود کرده و بانک خاورمیانه در این زمینه هم به کمترین قناعت کرده و بیش از ۱۶ شعبه راه‌اندازی نکرده است. البته بانک خاورمیانه از ابتدای فعالیت، عمده‌فروشی در بازار پول را به عنوان استراتژی خود انتخاب کرده که طبیعتا به نیروی انسانی و شعب کمتری نیاز دارد. میانگین تعداد شعب این ۱۷ بانک هم ۴۷۱ شعبه گزارش شده است. نکته قابل توجه در مقایسه شعب بانک‌های مورد بررسی فاصله زیاد تعداد شعب سه بانک خصوصی شده صادرات، ملت و تجارت با بقیه بانک‌های بورسی است.

پس از بانک صادرات ایران با بیش از ۲هزار و ۱۰۰ شعبه، بانک ملت با ۱۴۲۴ شعبه وجود دارد و پس از آن بانک تجارت با یک هزار و ۳۶۶ شعبه در رتبه سوم قرار گرفته است. اما پس از این سه بانک، پست‌بانک ایران با فاصله زیادی قرار دارد و تعداد شعب آن اندکی بیش از ۴۰۰ شعبه است و شعب بقیه بانک‌های مورد نظر هیچ‌کدام به کانال ۴۰۰ وارد نشده‌اند. اگرچه به نظر می‌رسد در عصر بانکداری الکترونیک، شمار شعبه از اهمیت زیادی برخوردار نیست، اما در ایران همچنان تعداد شعبه در جذب منابع اهمیت زیادی دارد، اگرچه هزینه‌های سرباری را هم به بانک‌های بزرگ تحمیل می‌کند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها