ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

ممنوعیت پلاک‌گذاری خودروهای لوکس در کشور

24 خرداد 1401
ممنوعیت پلاک‌گذاری خودروهای لوکس در کشور

به گزارش بانک اول سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: فرآیند شماره گذاری قاعده خود را دارد و بیشترین خودرو‌های خارجی که در داخل کشور وجود دارد، خودرو‌های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است و از سال ۹۷ ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور ممنوع شده است.

 

وی ادامه داد: فرآیند شماره گذاری در پلیس راهور ناجا با دسترسی به سامانه‌های گمرک، وزارت صمت، استاندارد، محیط زیست انجام می‌شود. بعد از مصوبه هیات دولت در سال ۹۷ هیچ خودرویی نباید وارد کشور می‌شد، ولی براساس مصوبات دولت ۱۳ هزار خودرویی که در گمرک معطل بودند اجازه شماره گذاری پیدا کردند، این‌ها و خودرو‌های مثل خودرو‌های استثنا هستند و در حال شماره گذاری اند.

سردار هادیانفر گفت: خودرویی به صورت قاچاق شماره گذاری نمی‌شود و در گزارشی که پخش شد و گفته شد که خودرویی در پارکینگ با قیمت ۱۸ میلیارد است متعلق به سفارتخانه‌ای بوده و پلاک سیاسی داشته که براساس قانون می‌توانستند آن را به فروش برسانند و تبدیل به پلاک شخصی کنند. منتهی بعضی از خودرو‌ها با پلاک‌های جعلی تردد می‌کنند و یا با اسناد جعلی به مردم فروخته می‌شوند، که آن هم قاعده خود را دارند و عمده آن‌ها در پارکینگ‌ها و گمرک توقیف هستند و با دستور قضایی مصادره می‌شوند.

 

رییس پلیس راهور ناجا افزود: بخشی از این‌ها خودور‌ها هم اگر وارد کشور می‌شوند به صورت قطعه شده هستند و آنچه که فرد قاچاقچی در گزارش عنوان می‌کند که خودرو ۴ میلیارد قیمت دارد در صورتی که ۱۸ میلیارد ارزش دارد قطعا با پلاک جعلی است و اگر مصداقی وجود دارند بگویند که ما بررسی‌های خود را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: برخی افراد به دلیل تفاخری که در خودرو خارجی وجود دارد پلاک خودرو‌های دیگر را بر روی آن‌ها نصب می‌کنند و به محض رویت توسط ماموران این خودرو‌ها متوقف می‌شوند و یا با خودرو‌های چپی همین کار را می‌کنند‌. تعداد زیادی از این خودرو‌ها در پارکینگ‌ها وجود دارد.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: این عزیزی که این گزارش را تهیه کرده بیشتر در پارکینگ‌های پلیس بوده که توقیف شده اند و یا در سازمان اموال تملیکی و یا در سیر مقام قضایی با ظن قاچاق هستند که در حال رسیدگی است، باز من تاکید میکنم که هیچ خودرویی بدون مجوز دولت و براساس قانون در خودرو‌های وارداتی، پلاک نخواهد شد، به خصوص ورود خودرو‌های لوکس و تولید آمریکا کلا از سال ۹۸ ممنوع شده و حتی مربوط به سفارتخانه‌ها هم باشد این خودرو‌ها پلاک نخواهد شد.

اخبار مرتبط
مهم ترین اِلِمان در مورد مشخصات فنی نیسان ترا این است که پلتفرم F آلفا در شاسی و بدنه به کار رفته است و این یعنی عملکرد عالی مهندسی ژاپن را در این SUV می بینیم. زیر کاپوت اما پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است، که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.
سخنگوی مرکز ملی رقابت گفت: با توجه به اتمام رسیدگی به شکایات از خودروسازان داخلی، شاکیان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز ملی رقابت از نتایج آرا مطلع شوند.
مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند .
برای این خودرو نرخ ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و موعد تحویل هم ۳۰ روزه خواهد بود. مشتریان می توانند کراس اوور ET۵ را در کارشوی نیایش مال از نزدیک ببینند و با مشخصات آن آشنا شوند. همچنین مشتریان می‌توانند ثبت نام خودرو را هم در همین محل انجام دهند. نبکا که از جمله خودروسازان تازه تاسیس کشور محسوب می‌شود که با خودروی تمام برقی خود در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران حضور پیدا کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها