شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوش از یارانه/ واریز دو یارانه تا پایان سال

24 خرداد 1401
خبر خوش از یارانه/ واریز دو یارانه تا پایان سال

به گزارش بانک اول، دو هفته تا پایان سال ۱۳۹۹ باقی مانده و دولت موظف است که دو یارانه معیشتی کرونا و یارانه نقدی را واریز کند.

یارانه نقدی

این یارانه از دی پارسال به طور مرتب در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان واریز شده است.

جمعیت یارانه‌بگیران نقدی ۷۸ میلیون نفر و مبلغ این یارانه بدون تغییر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.

 

یارانه معیشتی کرونا

طرح پرداخت یارانه معیشتی کرونا از آذر امسال اجرا شد و طبق آن قرار بود این یارانه در چهار مرحله (چهار ماه) پرداخت شود.

سه مرحله قبلی آن در ماه‌های آذر، دی و بهمن واریز شده و اسفند آخرین مرحله آن پرداخت می‌شود. زمان واریز آن معمولا در روزهای پایانی ماه بوده و به نظر می‌رسد چهارمین نوبت آن نیز در روزهای پایانی سال واریز شود.

۳۴ میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه شدند که ۹ میلیون نفر آن از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و ۲۵ میلیون نفر دیگر نیز افرادی کم‌درآمد، بدون حقوق ثابت و فاقد بیمه هستند.

مبلغ این یارانه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر ۱۰۰ هزار تومان است.

در ماه‌های گذشته یارانه کرونا، در دو یا سه روز پایانی ماه به حساب افراد واریز شده است. البته با توجه به اینکه این مرحله یارانه کرونا، نزدیک آخرین روزهای سال است، ممکن است دولت آن را به آخرین روزهای سال موکول نکند و کمی زودتر از موعد همیشگی واریز کند.

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
لیلا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینکه ملت اینقدر بدبخت شدن که با دوزار پول یارانه زندگیشونو میگذرونن کجاش خوشه؟؟یارانه نمیخایم،بجاش به وضعیت کسب و کار سروسامون بدن خودمون بلدیم چجوری پول دربیاریم،نمیدونم با حمایت و ریختن پول نفت به حساب کشورای دیگه به کجا میخاید برسید😏یه کم بفکر ملت خودتون باشید که واجبتر از سوریه و لبنان هستن

حسین رادمنش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام، من فکر میکنم اگر از این یارانه ها اصلا صحبتی نشود برای آبروی دولت خیلی بهتر است،چون شما میفرمائید دو یارانه در چند روز آینده، مردم هر اندازه هم بی سواد باشند متوجه میشوند که یارانه اولی پول دو کیلو گوجه فرنگی است، و یارانه دوم برای افراد بدون هیچ در آمدی است، این یارانه چقدر می‌تواند در زندگی یک آدم بیکار موثر باشد. حقوق و مزایای نجومی برای خودی ها یا همان دانه درشت ها، و اینهم کمک های معیشتی برای بقیه مردم. ممنون از وقتی که گذاشتید.سپاس.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها