ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

بورس فردا چه می‌شود؟ / دوره صعود بورس آغاز شد؟

24 خرداد 1401
بورس فردا چه می‌شود؟ / دوره صعود بورس آغاز شد؟

به گزارش بانک اول در جریان معاملات هفته گذشته بررسی لایحه FATF تا فروردین سال ۱۴۰۰ عقب افتاد و کارشناسان عقیده دارند اگر FATF را نپذیریم مراودات مالی ما به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و امیدی که در بازار سهام مبنی بر مذاکرات وجود داشت از بین می‌رود.

سیگنال‌های مثبتی نیز برای بازار سهام داشتیم و یکی از آن‌ها حمایت از سهامداران خرد و دیگری کاهش نرخ سود بین بانکی است اما در جو منفی بازار سهام، خبر خوب تاثیر چندانی ندارد و بازار به رویداد مثبت نیاز دارد. خبرهایی نیز در رابطه با تزریق ۹ هزار میلیارد تومان پول به بازار سهام به گوش می‌رسد و در برخی از روزهای معاملاتی هفته گذشته صف‌های فروش جمع شد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با بورس هفته بعد گفت: به نظرم دو هفته آخر معاملات امسال، روند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین مالی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی انجام شده و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می‌شود. از طرفی با ورود صندوق‌های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می‌شود و قیمت سهم‌ها به منطقه جذابی رسیده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه اما نظر متفاوتی دارد و می‌گوید: شاخص کل بازار سهام به سمت کف قبلی خود و حمایت یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحدی حرکت می‌کند و آن محدوده، مهم‌ترین حمایت بازار سهام محسوب می‌شو. به گفته این کارشناس روند بورس فردا نزولی است.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: در پایان معاملات چهارشنبه دوباره عرضه زیاد و به همین دلیل احتمالا بورس فردا نیز روند نزولی پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها