جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

معامله‌گران بازار ارز بخوانند / دلار این هفته ارزان می‌شود؟

24 خرداد 1401
معامله‌گران بازار ارز بخوانند / دلار این هفته ارزان می‌شود؟

به گزارش بانک اول پایان هفته گذشته معاملات دلار در بازار آزاد با نرخ ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان پایان یافت و هفته جاری نیز با همین نرخ آغاز شد.

طی هفته گذشته، قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد فراز و فرود شدیدی را تجربه نکرد و هفته با قیمت ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان برای فروش هر دلار پایان یافت.

روز چهارشنبه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که بررسی FATF به فروردین ۱۴۰۰ موکول شده است.

روز پنج‌شنبه نیز سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتفی شد.

در همین حال، رئیس جمهور نیز با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مکان بازی سیاسی نیست، گفت: سه کشور اروپایی بفهمند که آژانس یک نهاد فنی است و اجازه دهند به کار فنی خود ادامه داده تا به این ترتیب توافق خوب اخیر ایران و آژانس نیز تداوم یابد.

حالا با وجود این سیگنال‌ها و درحالی که ارزش جهانی دلار رو به صعود است، انتظار می‌رود بازار ارز در هفته پیش‌رو چه مسیری را طی کند؟

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز، در پاسخ می‌گوید: روزپنج‌شنبه که مشخص شد اقدامات سه کشور در آژانس به نتیجه نرسیده، قیمت دلار همان روز قدری کاهشی شد و حتی برای ساعاتی وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد. احتمالا این روند در ابتدای این هفته نیز ادامه یابد.

او توضیح می‌دهد: علاوه بر این، بازار نگران بود تا شب عید FATF رد شود اما این اتفاق نیفتاد بلکه بررسی آن معوق شد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند که این لوایح تصویب نمی‌شود، پس نگران بودند که با تصویب نشدن این لوایح، آن هم در شب عید بازار واکنش آنی نشان دهد که لوایح رد نشد. در فروردین هم با توجه به اینکه ظاهرا شرایط ایران در جهان رو به بهبود است، احتمال دارد با شرط و شروطی لوایح پذیرفته شود، بنابراین دورنما اکنون قدری بهتر شده است.

این کارشناس در نهایت تاکید می‌کند: بنا به همین دو عامل فعلا احتمالا روند بازار کاهشی باشد. من پیش‌بینی می‌کنم که احتمالا بازار این هفته نزولی آغاز شود.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها