پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

راز هدیه 10 میلیاردی جف بزوس

24 خرداد 1401
راز هدیه 10 میلیاردی جف بزوس

به گزارش بانک اول خبرهای حاکی از آن است که جف بزوس، متعهد شده که در کمتر از یک دهه آینده و طی یک جدول زمانی تقریباً سریع، مبلغ 10 میلیارد دلار را به صندوق حمایت از زمین بزوس که در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی فعالیت می‌کند، هدیه دهد.

در همین رابطه جف بزوس در توییتی گفته است:

ما بر عدالت اجتماعی تأکید خواهیم کرد؛ زیرا تغییرات اقلیمی به طور نامتناسبی به جوامع فقیر و حاشیه‌ای آسیب می‌رساند.

در همین رابطه اندرو استیر، مدیرعامل صندوق Bezos Earth گفته است:

برای افراد نیکوکار فهمیدن این که چگونه مشکلات سخت اجتماعی را حل کنند، نیاز به زمان دارد. آن‌ها به آرامی حرکت می‌کنند تا بتوانند اطمینان حاصل کنند که پولشان به طور مؤثری مصرف می‌شود.

از طرف دیگر دانشمندان می‌گویند زمین با وضعیت تغییرات اضطراری آب و هوا مواجه است. اما این مسئله توسط خیرین نخبه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

افشای این برنامه ضرب‌الاجل 9 ساله راز چگونگی قصد بزوس برای خرج کردن ثروت خود در راستای منافع عمومی را فاش کرد.

کارشناسان معتقدند، با توجه به منابع مالی بیش از حد بزرگی که در اختیار جف بزوس قرار دارد و همچنین نفوذ و قدرت وی، این که او این میزان از سرمایه خود را صرف امور خیریه می‌کند، اقدام بسیار مهمی است.

 جف بزوس که قصد دارد به زودی از مدیر عاملی آمازون کناره گیری کند، و وقت خود را صرف پروژه‌های خیرخواهانه کند، در پستی اعلام کرده که اندرو استیر را به عنوان رئیس صندوق Bezos Earth منصوب کرده است.

تعهد 10 میلیارد دلاری بزوس، بزرگ‌ترین کمک خیرخواهانه در سال 2020 شناخته شد و اولین نوبت کمک مالی به این صندوق به مبلغ 791 میلیون دلار در نوامبر سال 2020 به صندوق Bezos Earth پرداخت شده است.

اندرو استیر پس از رسانه‌ای شدن پست جدید خود در توییتر نوشت:

Bezos Earth با کمک دانشمندان، سازمان‌های غیر دولتی و فعالان بخش خصوصی بر روی فناوری‌های جدید که ما را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

ما بر عدالت اجتماعی تأکید خواهیم کرد. زیرا تغییرات اقلیمی به طور نامتناسب جوامع فقیر و حاشیه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

استیر همچنین با اشاره به اهداف توسعه پایدار که کشورهای عضو سازمان ملل متحد در سال 2015 با آن موافقت کردند، افزود که:

هدف بزوس این است که بین زمان حال تا سال 2030 که بناست اهداف SDG در آن زمان تحقق یابد، در این زمینه هزینه کند.

روش قراردادن محدودیت زمانی برای هزینه کردن کمک‌های خیریه استراتژی است که به تازگی در بین نیکوکاران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این استراتژی سبب می‌شود که هزینه‌های اهدایی بهتر مدیریت شوند.

هنوز چگونگی ساختار صندوق Bezos Earth مشخص نشده است و هنوز نمی‌توان گفت که این صندوق یک بنیاد خصوصی است، یا یک شرکت با مسئولیت محدود.

فقط تنها چیزی که مشخص است که این صندوق بر روی کمک به سازمان‌های غیر انتفاعی تمرکز خواهد داشت.

اگر ساختار این صندوق یک بنیاد خصوصی باشد، شفافیت بهتری وجود خواهد داشت. زیرا این بنیادها به صورت قانونی موظف‌اند که اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. اما سایر نهادهای خیرخواهانه چنین تعهدی ندارند.

شایان ذکر است که اندرو استیر پیش از این مدیر عامل مؤسسه منابع جهانی بود که سازمانی غیر انتفاعی است که در 60 کشور جهان شعبه داشته و در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوا، انرژی پاک و کشاورزی پایدار کار می‌کند.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها