جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جاماندگان سود سهام عدالت چه کنند؟

24 خرداد 1401
جاماندگان سود سهام عدالت چه کنند؟

به گزارش بانک اول، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده سود سهام عدالت همه مشمولان واریز شده است مگر افرادی که شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند.

سازمان خصوصی‌سازی دو راه برای جاماندگان سود سهام عدالت اعلام کرده است. اول مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir و تکمیل کردن کلیه مشخصات افراد و به خصوص وارد کردن و یا اصلاح شماره شبا و دوم تماس با شماره ۱۵۶۹.

اما این سازمان هنوز اعلام نکرده که واریزی جاماندگان سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود و آیا سود این افراد جداگانه و به محض اصلاح اطلاعات واریز می‌شود و یا واریز آن به زمان واریز ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت موکول می‌شود.

اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی در حالی است که برخی از افرادی که هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند می‌گویند شماره شبا و اطلاعات آنها کامل است و حتی سال‌های گذشته سود سهام عدالت آنها واریز شده است.

برخی دیگر می‌گویند سود سهام عدالت نیمی از اعضای خانواده آنها واریز شده و برای نیمی دیگر پولی نریخته‌اند.

در ادامه برخی از پیام‌های مخاطبان در خصوص واریز نشدن ۵۰ درصدی سود سهام عدالت را می‌خوانید:

چرا سود واریز نشد؟

«ما پنج نفرهستیم فقط برای من ۹۱هزار تومان واریز شده. مردم رو سرکار گذاشتند.»

«کدوم سود واسه من که اصلا واریز نشده.»

«برای من پدرم ومادرم و همسرم نریختن.»

«آقا برای من یک تومنی بوده به هیچ عنوان پولی برای من واریز نشده اصلا معلوم هست چه خبره؟؟؟»

«برای ماهم واریز نشد بانک ملی هستیم .»

«عید امده اما عده زیادی هنوز سهام عدالت رو نگرفتن نمیدونم دلیل چیه؟ خوب یه نفر بیاد دلیلش رو بگه قضیه چیه.»

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها