جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

۱۰ راز موفقیت میلیونر‌ها که سیل پول را به سوی آن‌ها جاری می‌کند

24 خرداد 1401
۱۰ راز موفقیت میلیونر‌ها که سیل پول را به سوی آن‌ها جاری می‌کند
به گزارش بانک اول،فکر می‌کنید می‌توانید یک میلیونر باشید؟ این گزارش را بخوانید تا بدانید که برای رسیدن به ثروت واقعاً چه چیزی لازم است.

طبق آمار‌های ارائه شده توسط سایت Phoenix Marketing International، یکی از شرکت‌هایی که بازار موفق و مرفه دنیا را شناسایی کرده و آن‌ها را ارزیابی می‌کند، اکنون ۶.۷۱ ٪ از خانوار‌های ایالات متحده دارایی‌های قابل سرمایه گذاری یک میلیون دلار (۲۵ میلیارد تومان) یا بیشتر دارند.

خوب توجه داشته باشید که برای اینکه یک فرد یا خانواده را میلیونر تلقی شویم، در نظر گرفتن استاندارد‌هایی نظیر تحقیق درخصوص نوع ثروت آن‌ها ضروری است. به طور مثال یک خانواده جدا از ارزش املاک و مستغلات، سنوات بازنشستگی و حمایت‌های برخی نهاد‌های کارفرمایی باید دارایی‌های قابل سرمایه گذاری یک میلیون دلار یا بیشتر داشته باشد که وی را جزئی از میلیونر‌ها در نظر بگیریم.

البته این تنها یک راه برای سنجش میلیونر هاست. ارزش خالص یک میلیون دلار نیز واجد شرایط است. باید مواردی نظیر بدهی‌ها از جمله رهن و وام خودرو، ارزش مسکن و پس‌انداز بازنشستگی را برای تعیین ارزش خالص از دارایی‌ها خود کم کنید تا بتوانیم آن فرد یا خانواده را میلیونر بنامیم چرا که زدن مارک میلیون دلاری به دارایی‌های یک فرد کار کمی نیست.

برای درک بهتر از اینکه میلیونر شدن چه راه و روشی دارد ادامه این گزارش را مطالعه کنید.

 بیشتر میلیونر‌ها متولد نمی‌شوند بلکه ساخته می‌شوند!

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید

برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر آن‌ها در کودکی در تابستان به تفریح نروند یا در مدرسه شبانه روزی شرکت نکنند، هیچ شانسی برای میلیونر شدن ندارند. در صورتی که شما برای میلیونر شدن نیازی به والدین ثروتمند ندارید.

درست مانند اپرا وینفری و شخصیت‌های اصلی اکثر رمان‌ها هوراشیو الجر او، اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها که ارزش خالص دارایی آن‌ها حداقل یک میلیون دلار است، ثروتمند به دنیا نیامده اند.

در واقع، طبق گفته کتاب The Millionaire Next Door که توسط توماس جی استنلی و ویلیام دی. دانکو نوشته شده است، از هر ۵ میلیونر، فقط ۱ نفر از صندوق‌های پس انداز یا موسسات مالی پول دریافت می‌کند.

استنلی نویسنده این کتاب طی ۳۰ سال تحقیق در مورد ثروتمندان، می‌گوید که متوجه شده است که بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از کل میلیونر‌ها خود ساخته هستند. اخیراً، یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۸۸ ٪ از میلیونر‌ها ثروت خود را خودشان ساخته اند.

در میان میلیونر‌های مورد علاقه ما افراد جالب توجهی هستند که شامل: بنیانگذار رادیو یک، کاترین هیوز، یک مادر نوجوان و دارای تحصیلات دانشگاهی و مدیر عامل یک شرکت، جیل بلاشاک استرهان که در یک مزرعه بزرگ شده است و کارآفرین علی براون که هنگام راه اندازی اولین شرکت بازاریابی خود در سال ۱۹۹۸ کمتر از ۲۰ دلار در حساب بانکی خود داشت.

شما به یک مدرک کارشناسی ارشد معتبر نیاز ندارید

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید
جا دارد برای کسانی که به مدارس عالی بدهی دارند ابراز تاسف کنم چرا که یک مدرک پیشرفته شانس شما برای درآمد بیشتر در طول زندگی را بیشتر نمی‌کند، اما لزوما شانس شما برای عضویت در باشگاه میلیونر‌ها را هم بیشتر نمی‌کند. طبق آمار‌های کتاب The Millionaire Next Door، تنها ۱۸ درصد از کسانی که ارزش خالص دارایی آن‌ها یک میلیون دلار یا بیشتر است دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند در حالی که ۸ درصد دارای مدرک حقوق و ۶ درصد به دانشکده پزشکی رفته اند.

طبق گفته، شرکت مشاوره متخصص در تحقیق و مدیریت ثروت (Spectrem Group)، ۷۴ درصد از میلیونر‌ها مدرک کارشناسی دارند، حتی اگر برای کارشناسی ارشد یا دکترای خود پایبند نباشند. (اسپکترم یک میلیونر را فردی با دارایی خالص ۱ میلیون دلار بدون احتساب ارزش اقامت اولیه تعریف می‌کند.) طبق سرشماری سال ۲۰۱۵ Wealth-X این رقم ۷۰.۱ ٪ در میان میلیاردر‌ها تعیین شده است.

البته منظور ما را به اشتباه برداشت نکنید چرا که بسیاری از مدارک تحصیلات تکمیلی ارزش تلاش را دارند. طبق آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط حقوق فردی که دارای مدرک پیشرفته است ۷۸ هزار و ۶۲۴ دلار (یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان) در سال است، در مقابل ۶۸ هزار و ۱۲۰ دلار برای یک فارغ التحصیل چهار ساله معمولی دانشگاه. یک دانش آموز دبیرستانی سالانه فقط ۳۷ هزار و ۷۵۲ دلار درآمد دارد.

سحر مرکب را ببینید

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید
با کدام استراتژی شما با فرض ۸ درصد سود سالانه، می‌توانید در بانک تا سن ۶۵ سالگی به یک میلیون دلار برسید: از ۲۰ سالگی در ماه ۲۰۰ دلار پس انداز کنید یا از ۴۰ سالگی ۸۰۰ دلار در ماه پس انداز کنید؟

هر سال، پول شما می‌تواند سود هم به مبلغ اصلی و هم به بهای سود حاصل از سال قبل را بدست آورد. سال‌های بیشتر مساوی با سود بیشتر است و سود بیشتر به معنای رشد سریع دارایی و راهی آسان‌تر برای رسیدن به یک میلیون دلار است.

به لطف همین روش که جادوی سود مرکب یا ترکیب نامیده می‌شود، یک جوان ۲۰ ساله که ۲۰۰ دلار در ماه پس انداز می‌کند، در ۶۵ سالگی حدود یک میلیون و ۵۵ هزار دلار خواهد داشت. این رقم تقریبا هزینه ماهانه پیتزا در بعضی از خانوارهاست که به نظر بد نیست. اگر تا ۳۰ سالگی صبر کنید و ماهیانه ۴۰۰ دلار لگد بزنید، این رقم به حدود ۹۱۸، ۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد. یک فرد ۵۰ ساله با پرداخت ۱۵۰۰ دلار در ماه، فقط ۵۱۹، ۰۰۰ دلار در زمان بازنشستگی دریافت می‌کند.

نیازی نیست که جادوگر بازار سهام باشید

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید
وقتی نوبت به سرمایه گذاری می‌رسد، بیشتر میلیونر‌ها هنوز چیز‌های زیادی برای یادگیری دارند.

برای کسب یک میلیون دلار نیازی به مطالعه امور مالی یا به خاطر سپردن جداول سهام ندارید. در واقع، طبق گفته Spectrem Group، بیش از ۵۸ ٪ از میلیونر‌ها می‌گویند که "چیز‌های زیادی" برای یادگیری در مورد سرمایه گذاری دارند و ۱۹ ٪ اعتراف می‌کنند که چیزی در مورد سرمایه گذاری نمی‌دانند.

با وجود این عدم تخصص بازهم میلیونر‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. سهام خُرد ایالات متحده و صندوق‌های سرمایه گذاری سهام جزو سرمایه گذاری‌های مورد علاقه برای ثروتمندان است، آن‌ها برای اینکه سود بیشتری داشته باشند هیچ خجالتی برای مشورت گیری از مشاوران مالی ندارند و حدود دو سوم میلیونر‌ها برای سرمایه گذاری سراغ مشاوران مالی می‌روند.

حتی رکود اقتصادی بزرگ هم نتوانست میلیونر‌ها را از دور خارج کند

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید
اکنون خانوار‌های بیشتری در ایالات متحده با دارایی‌های قابل سرمایه گذاری ۱ میلیون دلاری نسبت به سال ۲۰۰۶، قبل از وقوع رکود بزرگ وجود دارند. از دهه گذشته با وجود حباب مسکن و بهم ریختگی بازار‌های مالی، میلیونر‌ها وضعیت خوبی داشته اند. در واقع، صفوف میلیونر‌های آمریکا برای ۱۱ سال متوالی افزایش یافته است.

طبق آمار‌های ارائه شده توسط سایت Phoenix Marketing International، امروزه ۸.۴ میلیون خانوار آمریکایی با حداقل یک میلیون دلار دارایی قابل سرمایه گذاری وجود دارد که ۵۶ درصد نسبت به قبل از رکود بزرگ بیشتر شده اند.

برای میلیونر شدن نیازی به داشتن شغل پردرآمد ندارید

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید

شما یک کار خوب، اما پردرآمد دارید. مثلاً در مورد میلیونر‌ها در اینترنت می‌نویسید. آیا شما باید میلیونر شدن را فراموش کنید؟

در واقع، صرف نظر از این که برای امرار معاش خود چه کاری انجام می‌دهید، باید به اهداف پس انداز خود پایبند باشید. طبق گفته گروه Spectrem حدود ۱۳ درصد از افراد با ارزش خالص دارایی یک میلیون دلار مدیر هستند و ۱۱ درصد از آن‌ها در آموزش و پرورش کار می‌کنند. طبق آمار‌های کتاب The Millionaire Next Door، حدود دو سوم میلیونر‌ها دارای شغل آزاد هستند که از این میان اغلب در حرفه‌های رایج از جمله کشاورزی تا مشاور املاک هستند.

مهم نیست که در کجا کار می‌کنید و یا چقدر درآمد دارید، مهم این است که زود هنگام صرفه جویی را شروع کنید و به تدریج پس انداز داشته باشید. زندگینامه و سرگذشت پاول ناون را در مطالعه کنید که هرگز به عنوان بازرس کنترل کیفیت در یک کارخانه تولید شیشه بیش از ۱۱ دلار در ساعت درآمد نداشته است. با این حال به لطف نظم در پس انداز بی دریغ و سرمایه گذاری‌های مناسب، بیش از ۳ میلیون دلار پول جمع کرد.

هرچه زودتر پس انداز کنید، بهتر است

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد میلیونر شدن بدانید
هرگز برای کسب یک میلیون دلار دیر نیست، اما با افزایش سن به پول بیشتری نیاز دارید. اگر ۴۵ ساله هستید و پس انداز ندارید، برای بازنشستگی در ۶۵ سالگی با یک میلیون دلار (با فرض متوسط بازده سالانه ۸ ٪) باید ماهانه ۱۷۰۰ دلار را کنار بگذارید.

به عبارت دیگر، هرچه بیشتر صبر کنید، صعود تندتر می‌شود. فرد ۴۵ ساله که برای رسیدن به یک میلیون دلار در سن ۶۵ سالگی باید ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار در سال پس انداز کند، با یک جوان ۲۵ ساله مقایسه کنید که برای رسیدن به همان رقم باید سالانه ۴ هزار و ۴۴۵ دلار پس انداز کند.

شما می‌توانید میلیونر‌ها را در برخی از مکان‌های شگفت آور پیدا کنید

۱۰ راز موفقیت میلیونر‌ها که سیل پول را به سوی آن‌ها جاری می‌کند

اگرچه منطقه مترو نیویورک بیشترین تعداد میلیونر‌ها را در خود جای داده است و پس از آن L.A؛ و شیکاگو میلیونر‌ها را در خود جای می‌دهد، ولی دره سیلیکون (به طور مشخص منطقه مترو سن خوزه-سانیوال-سانتا کلارا) بالاترین تمرکز میلیونر‌ها را بر اساس سرانه دارد. طبق گفته مرکز بین المللی بازاریابی ققنوس، ۱۳.۶ درصد خانوار‌های دارای دارایی‌های قابل سرمایه گذاری یک میلیون دلار یا بیشتر در این منطقه هستند.

اما شهر‌های بزرگ انحصار میلیونر‌ها را ندارند. شهر‌های کوچک نیز برای ساکنان ثروتمند آهن ربا هستند. در راس لیست شهر‌های کوچک میلیونر، لس آلاموس، نیومکزیکو قرار دارد.

این شهر کوچک در حدود ۳۵ مایلی شمال غربی سانتافه محل آزمایشگاه سلاح‌های هسته‌ای دولتی و تعدادی از شیمی دانان، مهندسان و فیزیکدانان است که حقوق‌های سنگین را پایین می‌کشند. در کل، ۱۳.۲ درصد از کل ۷، ۵۶۷ خانوار در منطقه خرد لوس آلاموس میلیونر هستند.

حتی میلیونر‌ها برای بازنشستگی باید پس انداز کنند

 
۱۰ راز موفقیت میلیونر‌ها که سیل پول را به سوی آن‌ها جاری می‌کند

میلیونر‌ها هم باید با برنامه ریزی به فکر بازنشستگی خود باشند و پس انداز کافی را انجام دهند.

طبق گفته سایت تحقیقاتی اسپکترم، ۳۰ ٪ از میلیونر‌ها نگران هستند که ممکن است نتوانند در زمان مستمری بازنشسته شوند. حتی فوق العاده پس اندازکنندگان که در حال حاضر فقط در برنامه ۴۰۱ (k) خود بیش از یک میلیون پس انداز داشته اند، همچنان پول بیشتری را پس انداز و ذخیره می‌کنند. طبق گفته فیدلیتی، به طور متوسط ۱۴.۹ ٪ پس انداز به آن‌ها کمک می‌کند.

پول نمی‌تواند خوشبختی بخرد

۱۰ راز موفقیت میلیونر‌ها که سیل پول را به سوی آن‌ها جاری می‌کنددرست است. پول نمی‌تواند عشق و قناعت را خریداری کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ از دانشگاه پوردو انجام شد نشان داد که افراد با کسب درآمد بیشتر معمولاً شادتر می‌شوند و دامنه "بهینه" درآمد آن‌ها بین ۶۵ تا ۹۵ هزار دلار است. بعد از این رقم خوشبختی به پول مربوط نمی‌شود.

مطمئناً کسب درآمد بیشتر از آن رضایت و امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. در عوض، این تحقیق صرفاً نشان می‌دهد که مثلاً پرستاری با درآمد ۹۵ هزار دلار در سال احتمالاً به اندازه یک جراح با درآمد بالاتر احساس خوشبختی می‌کند. (به همین دلیل پرستار ثبت نام شده در لیست بهترین مشاغل آینده رتبه بالایی دارد.)

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها