جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

احتمال افزایش رقم تسهیلات به بازنشستگان در سال جدید

24 خرداد 1401
احتمال افزایش رقم تسهیلات به بازنشستگان در سال جدید

به گزارش بانک اول علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران ، درباره اقدامات پیش بینی شده برای بازنشستگان در سال جدید، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که حتما در سال 1400 در دستور کار قرار دارد، اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی و اجرای 3 جانبه گرایی است که مورد نظر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جدید حذف برخی از فرانشیز‌های درمان و یا کسر 50 درصدی برخی از فرانشیز‌های درمان برای بازنشستگان است، افزود: این موضوع برای سال جدید حتما به اجرا درمی‌آید، اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و برای سال 1400 به احتمال زیاد شاهد رفع این مشکل برای بازنشستگان هستیم، تا در هزینه‌های درمان مشکلات کمتری را داشته باشند، چراکه با افزایش هزینه‌های درمان، مشکلات متعددی در این خصوص برای بازنشستگان به وجود آمده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: برای سال جدید رقم تسهیلات برای بازنشستگان افزایش خواهد یافت البته این موضوع هنوز نیازمند مذاکره و جلب نظر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است که باید در این خصوص مذاکراتی داشته باشیم و از لحاظ مالی بررسی‌های لازم صورت گیرد، اما این احتمال را می‌دهیم که رقم وام به بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید افزایش می‌یابد.

دهقان‌کیا درباره جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان در سال گذشته، بیان کرد: در سال گذشته در تهران، به حدود 22 هزار بازنشسته تامین اجتماعی وام 5 میلیون تومانی پرداخت کردیم البته به دلیل الکترونیکd شدن دریافت تسهیلات از طریق بانک رفاه و راه اندازی سامانه ثبت نام کمی وقفه ایجاد شد، به همین دلیل اگر این وقفه ایجاد نمی‌شد تعداد بیشتری پرداخت وام صورت گرفت و فقط در بهمن ماه حدود 14 هزار و 200 نفر را پرداخت کردیم.

وی درخصوص پرداخت وام 50 میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99، گفت: سال 99 به دلیل افزایش هزینه اجاره خانه و مشکلاتی که بازنشستگان در این خصوص داشتند، طی مذاکره که با بانک رفاه غرب تهران داشتیم، وام 50 میلیون تومانی را پرداخت کردیم و فقط توانستیم به 340 نفر از بازنشستگان در تهران پرداخت کنیم و برای سال 1400 باید مجدد وارد مذاکره شویم تا شرایط دریافت این وام را برای بازنشستگان فراهم کنیم.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها