جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

توقف صدور دفترچه بیمه، شخص را از تکفل سرپرست خارج نمی‌کند

24 خرداد 1401
توقف صدور دفترچه بیمه، شخص را از تکفل سرپرست خارج نمی‌کند

به گزارش بانک اول شهرام غفاری افزود: اعتبار این کفالت عمدتا برابر با یک سال است و پس از پایان این مدت باید با مراجعه به شعب کارگزاری یا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی تمدید شود. بیمه‌شدگان همچنین می‌توانند با سامانه ۱۴۲۰ تماس بگیرند و راهنمایی شوند.

‌غفاری گفت: دختر مجرد که تحت تکفل پدر قرار دارد باید با ارائه مدارکی مبنی بر عدم ازدواج و دانشجو بودن این اعتبار را تمدید کند. همچنین زنان شاغل تامین‌اجتماعی تحت تکفل همسر نیز قرار می‌گیرند؛ بنابراین سیستم به صورت اتوماتیک یکی از بیمه‌ها را تخصیص و عنوان دوم را حذف می‌کند.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه ۹۹ در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

همچنین سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها