جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

حقوق و دستمزد کارگران در ۱۴۰۰+ جدول / رقم عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
حقوق و دستمزد کارگران در ۱۴۰۰+ جدول / رقم عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول، قانون کار، شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت، کارفرمایان و کارگران) در جلسه مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۹۹ پس از بحث و بررسی، حداقل مزد سال ۱۴۰۰ را تصویب کرد. بر این اساس، حقوق دریافتی کارکنان در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

 

۱- حداقل دستمزد روزانه: ۸۸۵۱۶،

۲- حداقل دستمزد ماهانه: ۲۶۵۵۴۹۲،

۳- حق مسکن: ۴۵۰۰۰۰،

۴- بن کارگری:۶۰۰۰۰۰،

۵- پایه سنوات: ۱۴۰۰۰۰،

۶- حق اولاد: ۲۶۵۵۴۹،

۷- حداقل حقوق کارگران بدون فرزند (با حداقل یکسال سابقه، بدون کسر بیمه): ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۹۲۵ تومان

۸- حداقل حقوق با یک فرزند (بدون کسر بیمه):سه میلیون و ۹۷۱ هزار ۴۱۸ تومان

۹-حداقل حقوق با یک فرزند با یک سال سابقه:۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان

۱۰- حداقل حقوق با دو فرزند (بدون کسر بیمه و سابقه کار):۴ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۹۱ تومان

 

در نظر داشته باشید میزان حق مسکن برای اجرایی شدن نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد که پس از تصویب و ابلاغ اجرایی خواهد شد؛ بنابراین حق مسکن در حال حاضر همان مبلغ ۳،۰۰۰،۰۰۰ است.

رقم عیدی کارگران سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه پایه حقوق کارگران دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است عیدی کارگران حداقل ۲ برابر و حداکثر ۳ برابر حقوق ماهانه خود خواهد بود یعنی.

 

حداقل عیدی در سال ۱۴۰۰: ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان (به نسبت سال ۱۳۹۹، ۳۹% رشد)

حداکثر عیدی در سال ۱۴۰۰:۷ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان (به نسبت سال ۱۳۹۹، ۳۹% رشد)

 

میزان پایه سنوات سال ۱۴۰۰

میزان پایه سنوات در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰ هزار تومان (ماهانه) افزایش پیدا کرد. (رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته)

 

-همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.

 

میزان معافیت مالی حقوق در سال ۱۴۰۰

سقف بخشودگی مالیاتی حقوق در سال ۱۳۹۹ مبلغ سه میلیون تومان بود که این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. نسبت اختلاف این دو مبلغ یک میلیون تومان است که نسبت به سال قبل مبلغ معافیت مالیاتی ۳۳% افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها