پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین زمان واریز سود سهام عدالت کی است؟

24 خرداد 1401
آخرین زمان واریز سود سهام عدالت کی است؟

به گزارش بانک اول طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ۵۰ درصد اول سود سهام عدالت در روز ۲۶ اسفند گذشته به حساب سهامداران واریز شد و پس از آن محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس گفت که دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود.

ماه رمضان از چهارشنبه هفته آینده شروع می‌شود و طبق گفته رئیس سازمان بورس ۵۰ درصد دوم باید تا روز سه‌شنبه هفته آینده واریز شود.

اما این احتمال وجود دارد که در این زمان‌بندی سودها واریز نمی‌شود، چرا که از یک سو تاکنون در خصوص زمان دقیق واریز اطلاعیه دقیقی از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام نشده و از سوی دیگر در سال گذشته نیز چند بار وعده واریز عملی نشد و زمان واریز تغییر کرد.

مبلغ واریز در مرحله دوم برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان؛ سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان؛ سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ۹۱ هزار تومان و سهام ۴۵۲ هزار تومانی، ۸۴ هزار تومان است.

مشاور اجرایی سهام عدالت در خصوص سهامداران در روش غیرمستقیم اعلام کرده که مرحله دوم سود در صورتی به حساب سهامداران غیرمستقیم واریز خواهد شد که تاریخ ۹۹/۱۲/۲۳ سهام خود را حفظ کرده باشند و سهامداران غیر مستقیم در صورتی مشمول سود خواهند شد که تا تاریخ برگزاری مجامع شرکت ها حضور داشته اند.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها