پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کشف نرخ سود در همه سررسیدها

24 خرداد 1401
کشف نرخ سود در همه سررسیدها

به گزارش بانک اول امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با 20 درصد کاهش به 137 میلیارد تومان رسید.
بررسی منحنی بازده همگرا شدن نرخ ها و مسطح شدن آن را نشان می‌دهد.نرخ سود در کلیه سررسیدها در سطح 21.1 درصد همگرا شد. نرخ بازده اوراق با سررسید یک سال به نیم درصد افزایش به 21.06 درصد و با 1 دهم درصد افزایش به 21.02 درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با 1 دهم درصد افزایش به 21.00 رسید.

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

منحنی نرخ بازدهی اوراق آتی امروز  کاملا مسطح بود و با محور 21درصدی مماس شده بود.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها