شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

3 روش کلاهبرداری در ارز های دیجیتال که باید بدانید

24 خرداد 1401
 3 روش کلاهبرداری در ارز های دیجیتال که باید بدانید

 

به گزارش بانک اول رشد بی سابقه دنیای ارز های دیجیتال طی ماه های اخیر و یا به بیانی دقیق تر در شش ماه گذشته باعث گرایش بسیاری از سازمان ها و به ویژه مردم که به نوعی سرمایه گذاران خرد در این بازار به شمار میروند و به دنبال کسب سود از این بازار هستند باعث شده است تا شبکه های کلاهبرداری از طریق سایت ها و پلتفرم ها مختلف روز به روز بیشتر و بیشتر شود.

 

بیت کوین
بیت کوین

جذب سرمایه گذاران خرد به سمت بازار ارز های دیجیتال طی ماه های اخیر به طرز قابل ملاحظه ای بالا رفته است. در این میان بسیاری از افراد برای کسب سود های بالا و سریع از این بازار پر نوسان ممکن است در دام کلاهبردارانی بیفتند که به آن ها وعده سود های نجومی با استفاده از استخراج بیت کوین و یا از طریق جذب زیر مجموعه و یا سایر روش ها بیفتند.

 

در اینجا ما 3 روش کلاهبرداری در ارز های دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی از این روش ها هیچوقت در دام این کلاهبرداری ها نیفتید.

 

روش اول : پروژه های هرمی که تحت عنوان بیکسبی کوین شناخته می‌شود

در پروژه های هرمی در واقع از شما خواسته می‌شود تا ارز دیجیتالی را که هیچ پشتوانه ای ندارد و تعریف خاصی از پروژه آن ارائه نشده است را بخرید. سپس شروع به گرفتن زیر مجموعه های بیشتر برای کسب پورسانت بیشتر از این طریق کنید. در واقع در ازای دریافت پول از شما آن را به عنوان کالا به شما میفروشد بدون آنکه شما بدانید که دقیقا این رمز ارز چه کار تکنیکالی انجام می‌دهد. این پروژه ها فقط برای بلعیدن پول شما طراحی شده اند و قرار نیست سود خاصی به شما بدهند.

هرمی
هرمی

 

روش دوم : پروژه های سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری که به بررسی سناریو آن خواهیم پرداخت پروژه های سرمایه گذاری است. در این روش از کلاهبرداری یک سایت یا پلتفرم ، شبکه و یا حتی یک شخص از شما می‌خواهد در پروژه ای تحت عنوان سرمایه گذاری مقداری ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید و در ازای سرمایه گذاری ارز دیجیتال مورد نظر به شما سود های بالایی بدهد. اما بعد از مدتی با مراجعه به سایت مورد نظر میبینید که کل سرمایه خود را از دست داده اید و به هیچ شخص و سازمان خاصی برای پیگیری پول های خود دسترسی ندارید.

 

روش سوم : استخراج بیت کوین از طریق کلود ماینینگ

کلاهبرداری از طریق کلود ماینینگ یا استخراج ابری بیت کوین، در واقع یکی از روش های جدید کلاهبرداری از طریق ارز های دیجیتال است. در این روش در ابتدا پروژه ای برای شما تعریف می‌شود که از شما خواسته می‌شود هش ریت استخراج بیت کوین شرکتی که قصد دارد بیت کوین استخراج کند را خریداری کنید. شما در ازای دریافت این هش ریت باید مقداری ارز دیجیتال پرداخت کنید. این شرکت ها با شما قراردادی مبنی بر بازگرداندن سودی همراه با میزان ارز دیجیتالی که برای دریافت هش ریت پرداخت کرده اید را به شما برگردانند اما با نزدیک شدن به پایان قرار داد وقتی به سراغ دریافت سود میروید هیچ نشانی از سایت و شخصی که این هزینه را از شما گرفته است نیست.

استخراج
استخراج

کلام آخر : سعی کنید همیشه از طریق یک مرجع آموزشی معتبر و یا از طریق اخبار موثق و قوی اقدام به تصمیم در سرمایه گذاری و هر حرکتی در بازار ارز های دیجیتال کنید.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها