شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۸ فروردین ۱۴۰۰)

24 خرداد 1401
 حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۸ فروردین ۱۴۰۰)

به گزارش بانک اول، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران از تصویب افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان در جلسه هیات دولت خبر داد.

 

شریعتمداری در این رابطه گفت: در اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداکثر سالی یکبار، به دولت مراجعه کند و مصوبه هیات وزیران را اخذ کند. پیشنهاد سازمان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مطرح شد و در اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که تکلیف می‌کند که به هر صورت این حداقل نباید از میزان حداقل میزان مرد کارگر عادی کمتر باشد، امروز در جلسه هیات وزیران مصوبه مورد نیاز صادر شد.

 

وی ادامه داد: بر اساس این مصوب حداقل پرداختی به بازنشستگان محترم با ۳۹ درصد افزایش از رقم ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان در سال گذشته به عدد ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش برای سایر سطوح ۲۶% رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸۳۵۵ تومان است.

 

وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: به این ترتیب بازنشستگان محترم هم این امکان را پیدا می‌کنند که در فرودین ماه سال ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد به میزان ۳۹درصد مطابق آنچه که برای کارگران محترم در تعیین حداقل مزد اقدام شد برخوردار باشند و این منهای آن عددی است که تحت عنوان همسان سازی مرحله دوم، در روزهای پایانی سال به صورت علی الحساب ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واریز کردیم که در مجموع مبلغی بالغ بر ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شد و در ساعات پایانی سال ۱۳۹۹ به حساب بازنشستگان عزیز واریز شد.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه همسان‌سازی مرحله دوم در جلسه هفته گذشته هیات امنای سازمان تامین اجتماعی  به تصویب هیات امنا رسید و به سازمان ابلاغ شد؛ امیدواریم این‌ها در کنار هم یک گشایش مناسبی را در زندگی بازنشستگان محترم ایجاد کند.

 

خبر تکمیل خواهد شد ...

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
متذکر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

در حکم و فیش صادره فروردین 1400 بازنشستگان تأمین اجتماعی حتی متناسب سازی مرداد سال 99 حذف شده و افزایش حقوق 26 درصدی باضافه مبلغ ثابت 2،483،550ريال فقط نسبت به حقوق سال 99 منهای متناسب سازی مرداد 99 صورت گرفته و هیچ متناسب سازیی هم امسال انجام نشده است و تمام ادعاهای مسئولان تأمین اجتماعی دروغ بوده است! طبق ادعاهای مسئولان تأمین اجتماعی قرار بوده متناسب سازی سال 1400 به متناسب سازی سال 99 اضافه شود و باید افزایش سنواتی سال 1400 بر کل متناسب سازی اعمال می شده ولی حتی متناسب سازی سال 99 از افزایش سنواتی 1400 حذف شده است و در آن لحاظ نشده است! افزایش حقوق امسال باید متناسب سازی پارسال و امسال را در بر می گرفت ولی نه تنها برای امسال هیچ متناسب سازیی انجام نشده بلکه متناسب سازی پارسال را هم از احتساب در افزایش حقوق حذف کرده اند! و حتی در فیش حقوقی فروردین 1400 از مبلغ متناسب سازی مرداد99 مبلغی را کم کرده اند! حتی حق سنوات در فیش حقوقی امسال نسبت به سال قبل هیچ افزایش نداشته است! درحالیکه سالیانه باید افزایش یابد. تأمین اجتماعی باید فرمول و درصد متناسب سازی امسال را در اختیار عموم قرار دهد و از آنجائیکه متناسب سازی جزو حقوق محسوب می شود باید افزایش سنواتی بر کل متناسب سازی هم اعمال گردد.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها