پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

نحوه دریافت وام ۷ و ۱۴ میلیونی سهام عدالت بدون ضامن

24 خرداد 1401
نحوه دریافت وام ۷ و ۱۴ میلیونی سهام عدالت بدون ضامن

به گزارش بانک اول، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادی دولت که از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد، مقرر شده است که به ازای هر برگ سهام عدالت ۱ میلیون تومانی ۱۴ میلیون اعتبار و برای هر برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون تومان اعتبار در کارت‌های سهام عدالت لحاظ شود.



به گفته رئیس‌جمهور، بر این اساس یک خانوار سه نفره می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.

هدف از اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، افزایش نقدینگی سهامداران بود. بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی از سوی شورای عالی بورس و بانک مرکزی، فرآیند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام می‌دهد. تاکنون بیش از ۶ هزار درخواست از سوی مشمولان سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری ارسال و توثیق شد. در حال حاضر ۲ بانک ملی و تجارت زیرساخت ها‌ی لازم را انجام داده‌اند به‌طوری‌که بانک ملی اسفند ماه ۹۹ و بانک تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده‌اند.

 



افراد باید در هر یک از این ۲ بانک، حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند، اما نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند.



محمدی، مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص گفت: همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند همچنین باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند. مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک‌ها دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

 


وی تصریح کرد: یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند. با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روز‌های کاری و در ساعت ۸ صبح تا ۱۶ اقدام به ثبت نام کنند تا فرایند توثیق سهام، سریع‌تر انجام شود.

 

محمدی همچنین درباره محاسبه مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت گفت: به‌طور مثال امروز ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت ۶ میلیون تومان است و بانک ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت را کارت اعتباری می‌دهد.

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شهریار موصلی
ارسال شده در : پنجشنبه 28 دی 1402

سلام چقدر زمان میبره

چکاوک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی جالب گفتن آزاد کنید سهماتون به نفعتون بعد که کلی هزینه کردیم آزاد کردیم گفتن کارت اعتباری میدن که الحمداا...اونم وعده ووعید بیجایی بیش نیست حالام نشستن زیر پای‌مردم تا برن وسهامشون گرو بانک بزارن چندرغاز بگیرن بعدم بهانه دست بانک بدن وبگن نتونستین قسطاش پرداخت کنید سهامتون بالاکشیدیم واقعا دست مریزاد به دمتون گرم درکل خواستین یجوری سهاما رو پس بگیرین که نه دولت ازچش بیفته نه بانک آخرسرم یه منتی بزارین سرمون وبگین خودتون کردین بازم میگم ایولا به نقشه هاتون

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باوام سهام عدالت بانک ملی فقط از 3فروشگاه خاص میشهخرید کرد ولی با بانک تجارت میشه مبلغ وام رو هرجایی خرج کرد؟درست برداشت کردم؟؟؟؟

سید محمد حسن بلاغتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خوبه اگه قسط نگیرن

محمد رضا قاسم زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام به کانال خوب بانک اول ،،ببخشید شما رسانه خوبی هستید لطفان اما در دروغ های دولت شریک نشید چون اعتبار شما هم زیره سوال میره، ،این کارت اعتباری سهام عدالت دروغی بیش نیست، دولت رو سهام مردم دست گذاشت واز چنگ مردم که دولت قبلی داده بود پس گرفت، الان نزدیک چهار یا پنج ماهه که میگن این هفته یا هفته دیگه کارت اعتباری توضیح میشه اما نشده ونخواهد شد این تنها حرف من نیست من ازطرف پنج خانواده سهام دار اینو ارسال میکنم که با حرف من موافقن، ،زمانی که مسولان ما عادت به دروغ گفتن دارن نه هفته بعد بلکه قول میدم ماه آینده هم کارت اعتباری در کار نیست، بس لطفان دروغ های مسولان شما لاعقل منعکس نکنید، ،ممنون وخسته نباشید از زحمت های بی دریغ شماااا

مهسا ک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

حالا اخرش چقد میدن ؟۷تومن واسه سهام ۵۰۰هزارتومنی یا نصف ارزش سهام عدالت؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها