پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ فروردین / سیگنال امروز بازار به سرمایه‌گذاران

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ فروردین / سیگنال امروز بازار به سرمایه‌گذاران

به گزارش بانک اول مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه به مثبت شدن برخی از نمادها در جریان معاملات امروز بازار سهام اشاره کرد و گفت: در جریان معاملات امروز بازار، تعدادی از نمادها بدون حمایت خاصی سبز شدند. با وجود اینکه تعداد زیادی از نمادها هچمنان در صف فروش قفل بودند اما تعداد نمادهای مثبت نسبت به روزهای گذشته افزایش یافت.

این کارشناس بازار سرمایه به میزان خرید و فروش در معاملات امروز اشاره کرد و توضیح داد: فروش حقوقی‌ها در بازار امروز در کنار خریداران برخی از نمادهای خودرویی افزایش یافت.

رضایتی در ادامه اظهار کرد: بورس در جریان معاملات امروز بدون خبر و سیگنال بیرونی، با نشان دادن یک واکنش طبیعی نسبت به نزول روزهای گذشته شاخص، به سمت مثبت شدن حرکت کرد.

او با اشاره به اینکه احتمال دارد در روزهای آینده تعداد نمادهای مثبت افزایش یابد، توضیح داد: با توجه به روند افزایشی حجم معاملات در بازار امروز، اگر تزریق نقدینگی در بازار از روزهای آینده آغاز شود و افزایش یابد، احتمال مثبت شدن تعدادی از نمادها زیاد است.

مهدی رضایتی به قفل بودن نمادهای زیادی در صف فروش اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل بودند و به دلیل کاهش قیمت طولانی مدت و رسیدن به قیمت مناسب، احتمال بازگشت آن‌ها وجود دارد.

او در پایان گفت: با توجه به رسیدن شاخص به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی، بر اساس واکنش‌های بازار، اگر تزریق نقدینگی از روزهای آینده شروع شود، احتمال دارد در هفته آینده شاهد روند متعادل‌تری در بازار باشیم.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها